SEMCAD, CST, XFDTD, FEKO of IE3D voor UWB simulatie?

A

adel_48

Guest
Hallo,

Ik probeer te simuleren vivaldi twee antennes (een Tx en de andere is Rx).Ik ben het verzenden van een UWB pols van een van hen en ontvangen zij van de andere antenne.

Ik heb dit gedaan met behulp van CST, maar het duurt een of andere manier lange tijd, speciaal als de twee antennes zijn geplaatst zeer ver weg.Dus, ik zat te denken over eventuele andere software te gebruiken.Ik denk dat de tijd domein simulatoren zoals CST of XFDTD moet de eenvoudigste en kan sneller (voor kortere afstanden).Maar, mam gebaseerd simulatoren kan ook haalbaar (S21 verkrijgen en daarmee de overdracht functie), speciaal wanneer de afstand tussen de twee antennes wordt zeer groot.Ik heb ook gehoord over SEMCAD en dat het sneller door de 20-80x, maar ik ben niet zeker of dit voor alle gevallen of niet.

Welke simulator kunt u mij aanbevelen voor een dergelijk probleem?suggesties worden zeer gewaardeerd.

Thanks in advance,
Adel

Gebruik vectorvelden Concerto voor dergelijke toepassingen ...
Concerto 3d EM pakket dat ondersteunt de volgende 3D-EM Solvers
zoals Mom (Wijze van Moment), FEM (Finite Element Method) en FDTD (Finite Difference Time Domain) Solving Methods in een omgeving ....

Hoi!

CST (tijd-domein solver), XFDTD en SemCad zijn alle voorbijgaande solvers met behulp van volume-maas-technieken.Want je moet maas het vacuüm in tussen de antennes een lange afstand tussen de antennes zal de rekentijd dienovereenkomstig.

Met behulp van de MOM gebaseerd solver maakt gebruik van slechts een oppervlak mazen en is er geen behoefte aan maas het volume tussen de antennes.Op enige afstand van de MOM solver zal daarom meer effectief in deze setup.

Ik denk dat dit een reden waarom CST zal een moeder gebaseerd oplosser in hun volgende release.Mam Oplosser niet direct kunnen berekenen, de tijd signaal als TD codes maar je met behulp van een FFT (zoals vermeld in uw bericht) kunt u het uittreksel de tijd signalen.Vanuit dit oogpunt MOM zouden effectiever kunnen zijn als je inderdaad wilt berekenen van de gehele installatie.

In CST u afwisselend kan gebruiken een andere setup.Als u een farfield sonde, kunt u berekenen de daaruit tijd signaal op een zeer lange afstand voor de toezendende antenne.Als u dan ook graag rekening houden met de ontvangende antenne, kunt u gewoon gebruik maken van een vlakke golf excitatie met de sonde tijd signaal.Dit vergt twee kleine simulaties, maar het kan een hoop tijd.

Dit zou ook mogelijk zijn in andere TD oplosser, maar je moet zelf controleren omdat ik alleen gebruik maken van CST.!

Betreffende SemCAD: Waren heb je de informatie uit dat het 20 tot 80 keer sneller dan enig ander tijdstip domein solver.Ik ben het niet geloven!Bent u verwijzen naar de nieuwe hardware acceleratie zij hebben aangekondigd?

Enkele andere bedrijven zijn met dezelfde gaspedaal kaart en aangezien het grootste deel van het algoritme is eigenlijk hard-gecodeerd op de kaart en de snelheid moet worden vrijwel hetzelfde voor de hardware-versnelling voor alle codes.Ik heb het persbericht en het lijkt erop dat ze verwijzen naar een grote snelheid ten opzichte van hun eigen code.Voor alle andere softwareleveranciers de tijd daling is niet zo drastisch en omdat de hardware snelheid is niet vergelijkbaar, zij brengt mij tot de conclusie dat de FDTD lus was niet bijzonder effectief geprogrammeerd in SemCAD voorheen.Misschien een Semcad gebruiker kan geven ons inzicht in deze?F.

Hallo Adel,Hier is de gevraagde zeer nuttig document (benchmark.pdf) op vivaldi antennes met behulp van CAD-tools die u hebt vermeld (HFSS, CST, vectorvelden Concerto, etc) ...--- --- manju
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Waarom u probeert te simuleren beide antennes tegelijk '
Naar mijn mening kun je tijd besparen optimaliseren van zowel de antennes afzonderlijk.de nauwkeurigheid van elke antenne kan worden groter, nadat u ze optimaal kunt u enkele berekening of instrument over de link om een idee te krijgen van het hele systeem.Dag

Hallo allemaal,

dank u allen voor uw antwoorden.Ik waardeer uw tijd.

Hi Manjunatha_hv,

Ik heb geprobeerd quickwave (FDTD oplosser van Concerto) voor, maar de software is niet gebruiksvriendelijk.Ook voor klein genoeg problemen, ik kon niet vinden veel sneller voordeel ten opzichte van CST.Hoewel in grote problemen, een van mijn vrienden vinden het veel sneller.Misschien is het MOM solver is beter, maar het probleem in MOM solvers juist feed modellering.De enige MOM oplosser Ik weet dat het kan emuleren FDTD of FEM waveport is FEKO.Is Concerto heeft deze functie ook?aangezien het gebruik van een adem-element op de feed oorzaken sommige capaciteit die moet worden de-embedded.

Hi RFSimulator,
Hartelijk dank voor uw idee.Het is eigenlijk heel nuttig zijn wanneer de antennes zijn ver genoeg uit elkaar.Ik heb al gezien een papieren doet zoiets.Maar ik heb ook een paper over de antenne transfer functie die uitsluitend gebruik maken van het terrein van de verzendende antenne (je hoeft alleen maar voor de simulatie van een antenne) heb je een idee over weten?

Nogmaals hartelijk dank en beste groeten,
AdelToegevoegd na 3 uur en 30 minuten:By the way, heeft er iemand weet of IE3D kunnen simuleren die twee antennes, of hij kan simuleren alleen een antenne met eindige substraat?

Hallo Adel,Ja, vectorvelden Concerto heeft volgende ingang (excitatie)

1.Wave Port
2.Adem Port
3.Incident Wave
4.Voltage / Huidige en
5.Magnetische Bias voor Ferriet Simulaties

Heeft u geprobeerd de nieuwe versie 6.0?

--- --- manju

hallo Manjunatha_hv,

ja ik weet het, maar dit is voor de FDTD simulator (quickwave) Ik heb gebruikt quickwave versie 6.0.Ik was gewoon nieuwsgierig of dit ook het geval zijn voor haar moeder oplosser?

thanks a lot.
Adel

Hallo Adel,

Adem Havens (punt bronnen aan geleidende draden) zijn de enige soort poort is beschikbaar voor gesp modellen dwz MOM analyse in Concerto ...--- --- manju

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back