select aantal bits van de generator, weten Data Rate?

T

tarakapraveen

Guest
Hoi,
Ik heb een twijfel.
Als ik wil simuleren OFDM-systeem voor de 54 Mbps Gegevenssnelheid combinatie.

1) Is dat Data Rate hangt af van het aantal input data bits?

2) Ik heb 2048 bits i gesimuleerde totale systeem zijn waarbij maximaal 1 / 10 ^ 4 alleen als BER.Is het juiste te doen?

3) We doen simulatie door het nemen van bepaalde gegevens en enkele modulatie techniek.
Uit de simulatie is het mogelijk voor de berekening van de Data Rate? Hoe? Plz verduidelijken deze twijfel.

Thanks in advance
Tarakarpaveen

Hoi,

waarschijnlijk zal ik niet in staat om uw vragen te beantwoorden volledig, maar ik hoop dat ik zal u een aantal tips.Dit is omdat u een beschrijving van uw systeem in het algemeen, maar je vragen zijn heel bijzonder - maar niet als een strafbaar feit.

1.Het hangt ervan af hoe je de uitvoering van uw systeem, met name hoe je de toewijzing van middelen aan de verschillende gebruikers.Er zijn twee manieren hoe dat te doen - 50 Mbps OFDM-kanaal voor een enkele gebruiker op een moment, of hetzelfde kanaal toewijzen aan meerdere gebruikers op een moment (een deel van de sub-luchtvaartmaatschappijen zouden worden toegewezen aan een gebruiker en een aantal andere sub - luchtvaartmaatschappijen - naar een andere, enz.)
In het geval uw systeem is de eerste en uw keuze is puur dan 50 Mbps data rate is onafhankelijk van de input data bits.Het moet niet afhankelijk zijn van de zender voorwaarden.

2.Om te beoordelen GVV van het systeem, je hebt om een LOT van de monsters.Hoe meer monsters je neemt - de hogere nauwkeurigheid.Resolutie is een beetje, dus als je slechts 2048 bits, dan is de maximaal haalbare nauwkeurigheid is:
1 / 2048 = 0.5e-3

Ik neem aan dat uw resultaat is zeer consistent.Ook de overdracht van 2048 bits meer dan 50Mbps kanaal neemt kleine hoeveelheid tijd - het RF-kanaal kan worden zeer uiteenlopende naast de tweede plaats, maar de simulaties negeren dit feit.

3.Het hangt af van wat je bedoelt door modulatie techniek.Als het QPSK of 16QAM - dan is het niet mogelijk te zeggen wat er gegevens tarief.Het is mogelijk te verklaren dat QPSK vervoert 2 bits per symbool en 16QAM - 4 bits per symbool.Om te weten gegevens tarief, het van essentieel belang om te weten symbool tarief.
Stel dat je 50 000 tekens per seconde en uw modulatie is QPSK - vervolgens gegevens is 100Kbps.Maar als FER (forward error correction) is tewerkgesteld in het systeem, dan gegevens percentage is veel lager, omdat sommige van de bits die worden gebruikt voor foutcorrectie doeleinden.

Systemen zijn ontworpen om bepaalde gegevens en simulatie alleen probeert te imiteren dat systeem.Als u aan het opbouwen zijn simulatie van een systeem, dan moet u weten wat de datasnelheid van dat systeem.Het is niet andersom.

Ik hoop dat ik nog niet verward u nog meer ...

Hoi,

Heel erg bedankt voor ur waardevol antwoord omdat sommige van mijn twijfels die in dilemma worden verduidelijkt duidelijk.

1) Hier als we rekening 2048 bits ==> Max GVV is 0.5e-3. Kunnen we gaan voor meer aantal iteraties terwijl simulatie van een Transceiver te verbeteren GVV? Is het correcte manier
te doen?

2) Hoewel het doorgeven via de Rayleigh kanaal net i beschouwd directe som van Tx signaal en vertraagde versie van uitgezonden signalen gewoon (convolved de doorgegeven signalen met de Rayleigh fading coëfficiënten). Maar wat ik voelde wij krijgen doppler effect verschuiving te wijten aan multipath fading. gelieve me raden om dit nadeel?

3) Als ik gebruiken 2X2 MIMO OFDM in geval van een 8-QAM Ik krijg vlakke curve voor alle Eb / Nee Waarden. Is dat juist? En voor anderen BPSK, QPSK ,8-PSK en 4-QAM ben in staat om de regen vallen grafieken (GVV vs Eb / Nee)Thanks in advance
Taraka

1) Natuurlijk meer monsters zullen nauwkeuriger GVV, maar houd in gedachten dat je kanaal moet veranderen in een (pseudo) random wijze.Als dezelfde
2.048 bits worden verzonden via hetzelfde kanaal, dan is het niet waard te herhalen, aangezien de resultaten van elke simulatie zou net hetzelfde.

2) Ik ben betrokken geweest bij de UMTS-simulaties lange tijd geleden.Ik heb niet de bouw van een kanaal, maar zo veel als ik het mij goed herinner uitgevoerd door IIR-filter.
De achterliggende gedachte is dat elke tik (enkel pad) krijgt distributie uitgebreide spectrum rond centrum frequentie.Voor bepaalde vorm van Dopler spectrum.Dit kan worden beschreven door overschrijving functie in frequentiedomeinen.Nu inverse Fourier-transformatie van de transfer functie geeft je functie van IIR-filter.Het filter moet niet moeilijk te bouwen - u moet al een puls in de vormgeving van de zender (als root-rise cosinus impulsvermogen filter.

3) Ik heb met voldoende kennis van MIMO en OFDM.Gewoon snel opmerkingen - QPSK en 4QAM is net dezelfde modulatie type.Ik ben gewoon nieuwsgierig wat er 8QAM.Ik neem aan dat sterrenbeeld 8QAM moet dicht bij 8PSK, die beter moet worden voor de PA in de zender.

BR, Gied

hoi,

Bedankt

Ik vind dat het sterrenbeeld van de 8-QAM volledig verschillend van 8-PSK het is als een rechthoek constelation. Ik heb enkele twijfel in MIMOalso.I hebben gesimuleerd MIMO OFDM van 2X2.

1) heb ik de simulatie in baseband. Ik heb niet simuleren op het centrum frequentie van 5.2GHz. Is er een vergissing zijn als we dit willen doen?

2) plz uitleggen in een paar woorden wat we precies doen in het kanaal schatting part.Is zij hetzelfde als egalisatie van verschillende?

3) Vorige antwoord u genoemde voor 50.000 symbolen per seconde modulatie is QPSK betekent datarate wordt 100kbps.I kan begrijpen, dat dit wat ik heb begrepen was dat 50.000 symbolen moeten worden gegenereerd uit de gegevens generator.If het zo te zeggen hoe we genereren van 50.000 bits in een tweede van de random generator gebruiken in theMatlab. Preciseer deze twijfel.

Thanks in advance
Taraka

hoi,

overweegt 8QAM en 8 PSK het verschil alleen in amplitude van 45 n * 90 sterrenbeeld symbolen.Als de amplitudes zijn hetzelfde voor alle punten, dan 8QAM wordt 8PSK.Die 45 n * 90 zijn zeer uitdagend voor Power Amplifier in TX als het vereist hogere lineariteit.

1.Als je baseband heeft dezelfde eigenschappen van RF-kanaal, dan moet alles ok.Misschien signaal verstoring van de frequentie omhoog / downconversio rekening kan worden gehouden.

2.kanaal schatting bepaalt overdracht functie (bijvoorbeeld T (x)) van de RF-kanaal,
dat wil zeggen hoe tx-signaal wordt verstoord door het kanaal.Dan is het mogelijk om de inverse functie van de RF-kanaal overdracht functie, zeg ik (x).Als ik (x) functie wordt toegepast op ontvangen signaal, dan vervorming effect van RF-kanaal is opheffen.Deze operatie heet verevening.Om te presteren ch.raming, bepaalde tx info moeten weten door de ontvanger vooraf, zoals proefprojecten ch of midamble.Er zijn tal van ebooks op internet en waarschijnlijk hier op ch.raming.

3.Het symbool snelheid van het systeem in het voorbeeld is 50k per seconde.Maar elk symbool draagt 2 bits, als er 4 mogelijke verschillende staten van QPSK.Dus, bron bit generator heeft snelheid van 100kbps.Nu de bits stroom demultiplexed in twee parallelle stromen bits van 50 kbps.Dan is het symbool wordt gecreëerd door middel van twee bits van de parallelle stromen (single-bit single stream tegelijk).

Als modulatie type van het systeem is 8QAM, dan elk symbool draagt 3 bits tegelijk.Met het oog op de overdracht 100kbps stream, alleen 33.3kilosymbol per s nodig is voor 8QAM.

Hoop dat dit helpt, Gied

Thanks a lot for ur waardevolle antwoorden

We gebruiken IFFT / FFT paar in OFDM.IFFT is voor baseband modulatie tot mijn knowledge.In mijn project herziening externe waarnemer vroeg me hoe IFFT oorzaken baseband modulatie en legde hij uit als deze.

1) Als we FFT naar een sinusgolf wij krijgen frequentie components.How geeft modulatie?

2) Hoe je implementeren / interpreteren IFFT functie fysiek?

3) wij krijgen seriële gegevens uit de bron voor de toepassing van de IFFT we verdelen intoOFDM symobls, na dat van toepassing is IFFT.My twijfel is of wij IFFT op seriële gegevens dwz zonder conversie naar OFDM symbolen is hetzelfde als IFFT toegepast na de omzetting in OFDM symbolen?

4), terwijl voor de toepassing van het kanaal van de gegevens moet worden seriële form.Is er enige beperking dat leuk? (Want wij zijn het toevoegen van SNR in awgn (signaal, SNR) in Matlab).

Dank u
Taraka

Bedankt,

hoi,

verwijst naar je eerste post:

volgens Monte-Carlo simulatie, naar schatting een gegeven GVV waarschijnlijkheid, Pb, het vereiste aantal monsters, N, moeten voldoen aan de volgende voorwaarde:
N>> 1/Pb.

in de simulatie van digitale comm.systemen N> 10/Pb is een goede keuze.

groeten

hoi,
hoewel ik een vaag idee waarom IFT wordt gebruikt in OFDM, i
don't feel bevoegde genoeg om uit te leggen dat.Naast mijn kennis matlab functies is slecht.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back