SDR SDRAM Controller Application

B

bashwink

Guest
Hallo, ik zou graag de toepassingen van SDR SDRAM controller weten .. Ik heb een SDRAM Controller uitgevoerd op FPGA, .. In wat voor soort applicatie (in het veld) kunnen we echt een efficiënt gebruik van dit soort FPGA gebaseerde SDRAM controllers? Waarom niet DSPs? Vriendelijk zo snel mogelijk antwoord. Ik wil graag meer weten over SDRAM & Controller te horen. Groeten, Ashwin

video toepassingen die video geheugen, typische toepassing ..

Alle soorten signaalverwerking en communicatie-applicaties moeten bulk data-opslag. U kunt ook gebruik maken van de SDRAM voor het opslaan van de gewone computerprogramma's en gegevens die worden gerund door een microprocessor kern geïmplementeerd in de FPGA. Bijvoorbeeld, ik heb Linux draaien op FPGA boards. High-speed DSP-algoritmes gebruiken meestal een groot aantal coëfficiënten en tabellen. Dat het geheugen is meestal * niet * externe SDRAM. FPGA blok RAM-geheugen wordt gebruikt in plaats, omdat het een efficiënte random access en veel hogere bandbreedte dan externe SDRAM.

Bedankt voor de reactie ..... Nou, ik was een vraag gesteld door een hoogleraar over toepassingen van SDRAM Controllers uitgevoerd op FPGA .. Ik probeerde hem te overtuigen door te zeggen dat het kan worden gebruikt voor "Digital Image Processing Application / video toepassing" ... Maar hij stelde te zeggen dat DSP's kan een veel betere baan (zoals beeldverwerking) dan FPGA's in de bovenstaande applicaties, doe .. wat was dan de toepassing van een SDRAM Controller op FPGA ... Hij heeft rechtvaardiging voor dit ... & Ik heb hier vast .. Nu, ik moet mijn professor in welke zin FPGA's (zoals SDRAM Controllers) kan beter presteren dan DSP's als de Controllers ervan te overtuigen .. Zijn er nog andere toepassingen waarbij FPGA gebaseerde SDRAM Controllers vinden breed te gebruiken? Gelieve informatie te verstrekken in detail. Gelieve zo snel mogelijk een antwoord posten. Bedankt & groeten, Ashwin

Ik ben bang dat je docent ouderwetse denken is. De moderne FPGA's zijn enorm krachtiger dan DSP-chips. Echter, FPGA's zijn over het algemeen moeilijker te gebruiken dan DSP's, FPGA's zijn dus niet voor iedereen. Ik gebruik FPGA's voor sonar signaalverwerking. Elke gegevensverzameling is tot 50 megabytes. Ik kan dat niet opslaan in een FPGA, dus ik gebruik SDRAM. Het SDRAM is ook nuttig voor het bufferen van de output gegevens via ethernet. Hier zijn een paar Xilinx en _Altera FPGA info voor DSP-toepassingen, waaronder video-verwerking: http://www.xilinx.com/products/design_resources/dsp_central/grouping/index.htm www.altera.com / technologie / dsp / dsp-index.jsp

Hi .. Bedankt voor uw snelle antwoord .. Ja, als u zegt, .. Ik betwijfel of hij begreep het project. Hij doet vraagt wat rare vragen, .. maar tegelijkertijd ook kon ik niet beantwoorden. Terugkomend op het onderwerp, je zei dat SDRAMs kunt de gegevens over ethernet buffer ... Kunt u mij een aantal links waar ik meer info over dit soort toepassingen te verzamelen? Ook ik zou het waarderen als je kan bieden sm korte info abt dit applcn .. Ik ben er zeker weer als ik je bak te zeggen FPGA gebaseerde SDRAM controllers worden gebruikt in de Image Processing applctns, .. opnieuw het eindigt nooit meer .. hmmm Gelieve de noodige .. :) Bedankt & groeten, Ashwin

Kijk dan op oude nummers van Xilinx XCell Journal: http://www.xilinx.com/publications/xcellonline/index.htm Het tijdschrift beschrijft een breed scala van FPGA toepassingen, waaronder video-verwerking en Ethenet. Veel van hen gebruiken SDRAM. Sommige artikelen verwijzen naar de SDRAM als DDR, DDR2 en DDR3, dus kijk voor die termen ook. Veel "embedded processing" toepassingen ook gebruik maken van SDRAM. Extern geheugen is zo'n een gemeenschappelijk kenmerk (bijna als voedingen), dat het soms nauwelijks is vermeld.

Dankzij een ton .. By the way, weet ik je naam Sir? Groeten, Ashwin

Als u gebruik maakt van Xilinx FPGA, probeer coregen kenmerk van ise webpack.

http://www.xilinx.com/products/design_resources/dsp_central/grouping/index.htm [/url] www. @ ltera.com / technologie / dsp / dsp-index.jsp
Hoi Echo47, ik heb wat hulp nodig met betrekking tot gebruik van SDRAM. Ik heb begrepen van de nodige bestuur-bestand (. Xbd) in mijn project repository, om te kunnen het SDRAM kiezen uit de BSB wizard. Maar ik weet niet waar te gaan na dat. Hoe kan ik mijn C toepassing op de SDRAM? Ik ben clueless over wat ik moet doen! Zou je please help me out. Bij voorbaat dank, Salma:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back