SD Card SPI mode trekt altijd 20mA stroom

V

verto

Guest
Ik heb een project dat een SDCard gebruikt in SPI mode. Ik heb geen probleem interfacing met de kaart, maar als ik wil dit project gevoed door batterijen te gebruiken trekt te veel stroom. Mijn systeem trekt 23mA zonder dat de SD-kaart. Het moment dat ik steek mijn SD-kaart, de huidige stijgt tot 57 mA Na de initialisatie van de huidige daalt tot 41 mA Wanneer u geen gebruik van de kaart, ik de CS te hoog, maar dat verandert niets aan de huidige consumptie. Iedereen heeft een idee hoe de kaart in low power mode.

Ik denk dat SD-kaart is niet de macht naar beneden staat, de betere manier is stekker uit het stopcontact met behulp van ap kanaal mosfet bijvoorbeeld.

Ik heb gevonden wat het probleem was. het was mijn eigen stomme fout. De SD-kaart aansluiting heeft ook twee schakelaars om te detecteren of de kaart aanwezig is en als de write-protect schakelaar is ingeschakeld. Ik heb deze switches verbonden met twee pinnen van mijn microcontroller. Ik ben vergeten de pin configuratie ingesteld op open-drain (het was nog steeds op push-pull). Vandaar dat, toen ik mijn kaart is geplaatst, de schakelaars kortgesloten de pin aan de grond en de pinnen waren sourcing de maximale beschikbare stroom. Nu is de sdcard gebruikt slechts 10 mA bij het schrijven en minder dan 1 mA in stand-by. bedankt voor de antwoorden.

Hello! Hoewel het probleem lijkt te zijn gesloten, kan het de moeite waard om toe te voegen dat de SD-kaart heeft wel een low power mode, en ik denk dat het een deel van de SD-standaard (niet zeker van deze, maar ik heb gelezen over de modus voor laag stroomverbruik in de documenten van Sandisk toch). Dora. [Quote = leomecma] Ik denk dat SD-kaart heeft geen macht naar beneden staat, de betere manier is stekker uit het stopcontact met behulp van ap kanaal mosfet bijvoorbeeld. [/Quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back