Scientific Calculator Design - NEED HELP!

K

Kermit76

Guest
Hallo allemaal, Ik ben in het proces van het ontwerpen van een wetenschappelijke rekenmachine met ten minste 10 ^ 99 resolutie. Ik deed wat onderzoek op wetenschappelijke rekenmachine (SC) en vond dat SC het gebruik Binary Decimal (BCD) floating point berekeningen gecodeerd om obatin hoge precisie. Hier zijn mijn vragen en ik hoop dat iemand daar kan mij helpen: Wat is de beste manier implementeren van een SC? Zijn er BCD wiskunde routines beschikbaar voor microcontroller (PIC, H8, 6811, 8051)? Heeft iemand ontworpen iets wat lijkt op een SC met behulp van een FPGA? Welke route moet ik nemen voor dit project? Stuur suggesties. Bedankt voor hulp van iedereen

Ik kan niet geloven dat niemand daar kan mij helpen met een wetenschappelijke rekenmachine design. Gelieve alle gedachten zijn welkom. Ik ben gewoon in de onderzoeksfase van het ontwerp. Dank

8051 Basic heeft Wetenschappelijke commando's. Op het verleden heb ik intesrested door floating point getallen, goniometrische functies en ik heb geleerd van 8051 Basic. Ik demontage de firmware van 8051 en ik vond alle subroutines voor rekenkundige bewerkingen. In deze dagen vindt u de gerede bron uit 8051 en je kunt leren.

Ik denk dat je nodig hebt twee processors voor pic land of infact elke micros een handvatten bcd de andere operaties, zoals display en adressen van de rekenmachine slave via een psp-poort en een seriële verbinding op deze manier kun je de psp breken in hapjes en dump het berekende resultaat aan de overkant van een haven in psp-modus afhankelijk van de modus die u in seriële forinstance een BASIC Stamp kan maximaal 5 programma's verblijven Hetzelfde kan gedaan worden in een foto http://www.geocities.com/andretuly/pv450addins.htm Ik vond dit het is ook een site met wijzigingen, maar volgende samenstelling andere details en circuits een aantal links naar andere resorces heb je nodig een circuit van een voorgenomen sc calc of een keypad die in proteus voor dit doel als je het laat het me weten en ziek maak je een toetsenbord dat aok werkt in proteus voor een sc calc me een goed beeld van de voorkant van degene die je wilt ziek ook toevoegen de sleutels namen en elke functie brief ziek geven u alsoa duidelijk ontwerp aan de methode aan te tonen

Dank Bunalmis en Monkey. Bunalmis Ik heb gezocht 8051 sites voor wiskunde libs maar de wiskunde bibliotheken zijn voor 32-bit floating point. Enkele precisie floating point een 7-bit exponent, die niet voldoende bits te vertegenwoordigen 10 ^ 99. :? Als je weet waar ik kan 64-bit floating point-of BCD wiskunde libs te krijgen, laat het me weten. Monkey Ik zat te denken van het gebruik van een CPLD om te zorgen voor het LCD-scherm en het toetsenbord screening en uC voor berekeningen alleen en ik kan lezen / schrijven naar de CPLD met behulp van PSP of I2C. Toevoegen van een CPLD zal echter aan de kosten. Op dit moment ben ik leunend naar een uC met voldoende I / O's te verzorgen van zowel LCD en toetsenbord. Elke suggestie is welkom. :) Hardware in niet zozeer het probleem. Ik weet niet hoe om te gaan met 10 ^ 99 precisie. Dank

Gebruik PIC microcontrollers (PIC16f877) beacuse van alle / een van de volgende redenen: - Een zeer goedkope programmeur kan worden gemaakt met eenvoudige onderdelen - Veel programmeur ontwerpen beschikbaar - veel I / O 33 - 8kb eeprom - lcd / toetsenbord-interface gemakkelijk te maken - technische ondersteuning die beschikbaar zijn vanaf microchip

Als je merkt dat de assembler bron van 8051 Basic, kunt u de floating point routine van 8051 Basic wijzigen voor 64 bit FP. 8051 Basic toepassingen BCD rekenkundige voor alle floating point operations.

De bron voor Basic-52 is hier: hxxp :/ / www.programmersheaven.com/d/click.aspx?ID=F3736 plezier hebben

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back