Schrijven / Lezen PIC EEPROM

N

neoaspilet11

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwsgierig.Hoe lang duurt het in milliseconden te schrijven aan een Data EEPROM met PIC16F877A?Hoe lang duurt het om een Data lezen van EEPROM?Ik denk dat het lezen van een Gegevens van EEPROM moet nemen kortere tijd dan het schrijven?

Bedankt,
Jack

Wat voor soort eeprom u gebruikt.Ik denk dat sommige eeprom Vermeld de maximale kloksnelheid die u kunt gebruiken voor de eeprom.Meestal schrijven tijd is langer dan het lezen van de tijd.

Ik gebruik de on-chip EEPROM van PIC16F877A.Er is niet veel gegevens over de cyclus duur schrijven in de data sheet van 877.

Ik denk dat het meer geschikte vraag is hoe lang duurt het om gegevens te schrijven naar EEPROM na de uitvoering van EECON1, WR = 1.Want dit zal de code in te leiden schrijven.

i gescand door de spec en het lijkt er is geen info over schrijven / lezen time ..

misschien heb je niet een klein experiment: schakelt de uitgang van de pin en het gebruik oscilloscoop te meten.

In de datasheet staat 4 ms typisch, 8 ms max. te schrijven EEPROM (p. 179).Voor het lezen u EECON1, RD en u kunt de waarde in EEDATA lezen op de volgende cyclus (maar je moet banken schakelen) (p. 35).

-jonathan

Bedankt Jonathan.Yup Ik had het over het hoofd gezien.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back