schoen stappenteller

T

tessnyaz

Guest
hey there ... i need some wanhopige help.Im het bouwen van een schoen stappenteller als onderdeel van een design en marketing cursus en ik ben helemaal clueless over hoe om te gaan als dit is mijn eerste elektronica ontwerp natuurlijk! dus in principe de ideeën die ik hav zijn dat sensoren worden geplaatst in de zool van de schoen net onder de bal van de voet en wanneer iemand deed een stap zou het opsporen van de stap (misschien met behulp van een drukschakelaar? heres een probleem i dont know wat drukschakelaar te krijgen Ive googlen dit maar ik lijken te krijgen zijn air presssure sensoren etc!) next i was thinkin dit de opsporing van de stap zou een signaal dat zal worden doorgegeven met behulp van een IR-zender naar een ontvanger die de gebruiker in staat te stellen hav een draagbare display unit .... Ive kreeg de idee van hoe id willen dat het werk, maar im jst havin moeilijkheden knowin wat onderdelen te kopen ... it doesnt moeten worden gebouwd op een kleine schaal als we juz HAV te komen met een prototype .... kan iemand mij wat tips geven ... het zou zeer worden gewaardeerd! vriendelijk dank u

Een manier om de teller te doen is een simpele microschakelaar met padding op de hendel.De schakelaar heeft al een veer en je kon pas de vulling te zorgen dat de lichtste drager de switch zou leiden.Ik zou denken over het plaatsen van het in de hiel.

Wat IR gaat, is het lijn van het zicht, dus ik denk niet dat het zou werken at all.U moet RF voor deze job.Als de kosten van het grootste belang, onderzoek de vrije frequenties voor controle en bouw je eigen zender en ontvanger.Of gebruik een van de vele Tx / Rx-chip paren die vandaag beschikbaar zijn.Ik weet zeker dat iemand op dit forum kan men aanbevelen.Vergeet niet dat met RF u nodig hebt om te bevestigen en de RF-emissies te testen.

vriendelijk bedankt voor het antwoord.ill kijken naar RF en doe wat onderzoek op het

U kunt ook gaan voor peizoelectric sensor die zintuigen trillingen en pressure.den u kan hechten aan bluetooth voor het verzenden van het signaal ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back