Schmitt Trigger optie

• Thread starter Rosmawati Ismail
  • Start date
R

Rosmawati Ismail

Guest
Hallo allemaal, Kan iemand mij vertellen welk type Schmitt-trigger die echt geschikt is voor mijn ontwerp. Ik wil een circuit dat een interrupt triggers (stijgende / dalende flank) wanneer hij ontdekt bepaalde range van input design. Voor een voorbeeld, zal de output leiden tot lage bij het detecteren van de ingang 3.5V is en trigger weer hoog bij het detecteren van de ingang 4V in plaats van 3.51V. De output zal dan triggers op LOW nog eens bij het detecteren van weer 3,5 V in plaats van 3.99V. Kan iemand me helpen? Dank u.

Frequentie? Ik bedoel de maximaal mogelijke frequentie aan de ingang. Bent u van mening met behulp van een comparator of opamp?

Is deze schmidt-trigger gebruikt gaan worden in de IC-design? Als dat zo is, controleer dan figuur 1 [url = "http://www.fairchildsemi.com/an/AN/AN-140.pdf"] hier [/url].

Hallo allemaal, Kan iemand mij vertellen welk type Schmitt-trigger die echt geschikt is voor mijn ontwerp. Ik wil een circuit dat een interrupt triggers (stijgende / dalende flank) wanneer hij ontdekt bepaalde range van input design. Voor een voorbeeld, zal de output leiden tot lage bij het detecteren van de ingang 3.5V is en trigger weer hoog bij het detecteren van de ingang 4V in plaats van 3.51V. De output zal dan triggers op LOW nog eens bij het detecteren van weer 3,5 V in plaats van 3.99V. Kan iemand me helpen? Dank u.
hi ik dont Thinh u behoefte Schmitt-trigger voor het bereiken van dat de output .. u kunt 2 comparators als usend gebruik in 555 ic. de bovenste comparator triggers in 4 volt en lagere comparator triggers in 3,5 volt. u kunt gebruik maken van 2 op-amps als comparators.and weerstand netwerk om de spanning te verdelen als per ur nodig hebben. hoop dat het helpt.

GENUIS, heb je een schema hebben voor? Dank u. Joannes,
HTML:
 Is dit schmidt-trigger gebruikt gaan worden in IC-design?
nope. Het gaat worden gebruikt in de elektronica circuit waar de uitgang fungeert als een onderbreken om microcontroller.

Twee comparators en een 555 voor een Schmitt-trigger? Je kunt niet serieus? Alles wat je nodig hebt is een comparator. [URL = "Http: / / WWW.en.m.wikipedia.org / wiki / Schmitt_trigger"] Schmitt-trigger [/URL] Keith

Wat ik bedoelde is dat U kan 2comparators gebruiken zoals gebruikt in een 555ic om de gewenste output te bereiken. Corrigeer me als ik verkeerd ben. Bedankt

Je zou kunnen doen op die manier, maar dan heb je ook nodig hebben logica (een flip flop) om de twee vergelijkende uitgangen combineren. Je pas echt een nodig comparator om een Schmitt-trigger te maken met twee nauwkeurig in te stellen drempels. U hoeft enkel de drie weerstanden gebaseerd op de conventionele comparator gebaseerd circuit te berekenen. Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back