Scheiding van signaal uit ruis in sigma-delta ADC

S

sehun1119

Guest
Hoi, ik ben bezig met sigma-delta modulator gebaseerd ADC.

Ik heb de output bitstream van de modulator en wil voor het meten van SNR en SNDR met behulp van FFT.

Hoe kan ik eventueel aparte het signaal en het geluid van de output van modulator?

Ook is er toch te scheiden van de ruis en vervorming van het totale geluid van de modulator output hierboven, of kan ik alleen doen dat uit een analyse van signaal harmonischen?

Bedankt,

Nou,
het gebruik van de volgende technieken:

1) Adaptive Viner filter
2) wavelet denoising met harde en zachte drempelmethode en minimax drempelmethode(I'm the expert in EMD, i've been working on it for more than 2 years, and with great pleasure i'll explain you all the possibilities of this method)

3) Empirische mode ontleding (EMD) en enkelvouds spectrum analyse (SSA)
(ik
ben de expert in het EMD,
ik heb gewerkt aan het voor meer dan 2 jaar, en met veel plezier
zal ik uitleggen u alle mogelijkheden van deze methode)
4) Fourier denoising (zie www.basegroup.ru, helaas, het
is in het Russisch, toch vind je er de pagina, gewijd aan de oorspronkelijke signaal verwerking,
waaronder denoising)
as well.

Door de manier, kunt u een schatting van de effectiviteit van denoising niet alleen door SNR, maar door RMSE (kwadratische gemiddelde waarde)
als goed.Ik vraag me af, wat is SNDR?Met alle respect,

Dmitrij

Dank u voor uw antwoord, Dmitrij.

SNDR is de verhouding van een signaal
/ ruisverhouding vervorming.

Kunt u uitleggen meer over EMD en SSA methode in details?

Ik waardeer uw hulp.

Bedankt.

Beste sehun119!

Een ander lid van dit forum is al toegepast bij mij met het verzoek om uit te leggen over het EMD.Ik
heb al een klein rapport geschreven voor hem / haar.

.

Alsjeblieft, zie de vraag in dit forum door tmkeerthi "projecten op de DSP-toepassingen".Lees deze korte beschrijving en vragen te stellen, indien u geïnteresseerd bent in het onderwerp.Ik antwoord ze met veel plezier!

Met alle respect,

DmitrijToegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een beter idee over denoising!

.

Je weet wel, dat in de meeste gevallen, we botsen met signaalverwerking, geluid is meestal een hoge oscillerend proces.Dit betekent, dat het PSD (power spectrum dichtheid), is hoog-pas, dus het
is bijna nul in lage-band frequentiedomeinen.

in order to get rid of harmful noise component.

Daarom
is het mogelijk om gebruik te maken lowpass filter
in om zich te ontdoen van schadelijke lawaai component.

Maar natuurlijk heb je voor het aanpassen van de parameters van het filter naar de concrete lawaai, anders wordt het signaal kan worden verwend aanzienlijk.

and the attenuation in the stop-band
.

De parameters zijn de Cutoff frequentie
en de demping in de stop-band.Als u weet dat de vorm van lawaai, althans ongeveer (het
is de variantie, PSD) verandering van de parameters van het filter tot het uitgangssignaal van het filter is nul (of dicht bij nul met de gegeven mate van nauwkeurigheid).Het ingangssignaal van je filter - is lawaai!

Wanneer de benodigde parameters zijn gevonden,
zijn van toepassing uw filter om de combinatie van signaal ruis en zie de resultaten.Ten eerste, je kunt het model op signalen, die gemakkelijk kan worden gegenereerd in Matlab.

.

De schatting van de effectiviteit van denoising kan gebeuren door computing SNR, SNDR, RMSE.Als de resultaten bevredigend zijn, het
is zeer goed.
. There you can find the method of denoising, based on FFT!!!
Unfortunately, it's in Russian, but if necessary, I can find this method
and tell you afterwards (I'm from Russia, Saint-Petersburg)!!!

Trouwens, ik besteed je aandacht op de site www.basegroup.ru. Er vindt u de methode van denoising, gebaseerd op FFT!
Helaas, het
is in het Russisch, maar indien nodig, ik vind deze methode
en vertellen u achteraf ( Ik
ben van Rusland, Sint-Petersburg)!

Met alle respect,

Dmitrij

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back