Schakelen GTO thyristor voor 3-fase inverter

P

pns2050

Guest
Hallo, ik probeer mijn laatste jaar project dat een DC om drie fasen AC omvormer te doen. Ik probeer te bereiken dat het gebruik van Gate uit te schakelen thyristoren (BT-157) en PIC16F88 voor het activeren van. Het probleem is dat PIC niet uitvoeren negatieve spanning die nodig is om uitschakelen van de GTO thyristoren. Ik heb geprobeerd om een ​​op-amp (LM741) gebruiken om te keren modus om de polariteit van de output PIC's, die inderdaad leek te werken op de oscilloscoop, maar toen ik probeerde om uit / inschakelen van de thyristor is de resultaten waren niet positief. Zou het mogelijk zijn om ze te controleren de manier waarop ik probeer of moet ik kijken naar een andere richting? Ik echt veel tijd om dat uit en cant figuur het aan het werk te krijgen besteed, zou een hint / idee op prijs gesteld. Dank u

Waarom wilt u een dergelijke component te gebruiken, omdat er mogelijk alternatieven (IGBT)? Het "probleem" met de GTO is dat je nodig hebt om veel van de huidige uit de poort te trekken (gedurende korte tijd) om het weer in de uit-toestand. Dit vereist dat u rijdt de poort onder de kathode-niveau.

In mijn universitaire ze al een enkele fase omvormer met IGBT deed, dus mijn toezichthouder wilde doen met behulp van thyristor en ook het maken van het drie-fase. Ik vond het interessant, dus ik begonnen met dit idee. Wil je zeggen het is niet mogelijk om de gewenste output met de huidige componenten?

Hallo, Ik ben op zoek naar mijn laatste jaar project dat een DC om drie fasen AC omvormer te doen. Ik probeer te bereiken dat het gebruik van Gate uit te schakelen thyristoren (BT-157) en PIC16F88 voor het activeren van. Het probleem is dat PIC niet uitvoeren negatieve spanning die nodig is om uitschakelen van de GTO thyristoren. Ik heb geprobeerd om een ​​op-amp (LM741) gebruiken om te keren modus om de polariteit van de output PIC's, die inderdaad leek te werken op de oscilloscoop, maar toen ik probeerde om uit / inschakelen van de thyristor is de resultaten waren niet positief. Zou het mogelijk zijn om ze te controleren de manier waarop ik probeer of moet ik kijken naar een andere richting? Ik echt veel tijd om dat uit en cant figuur het aan het werk te krijgen besteed, zou een hint / idee op prijs gesteld. Dank u wel
u kan houden de poort met een vaste neg Bais en de foto zal het overschrijven door pos pulsen, een of andere manier de negatieve levering fase schoot de GTO. zien

Ik ga dit eens proberen .. Nog meer ideeën? Met behulp van op-amp in inverteren-modus zal niet het te laten werken? Door mijn kleine ervaring niet, maar ik zou kunnen doen iets aan de hand ..

Zeer waarschijnlijk bent u niet in staat zijn om voldoende stroom uit de poort uit te schakelen snel genoeg, als de "poort uit te schakelen gain" is laag te trekken. Als u werkt op 2A anodestroom, kan u een negatieve gate stroomstoot van meer dan 0,5 A aan de vergrendeling voorwaarde breken snel genoeg. U zeker moet de werking van de GTO thyristor weten voordat u het gebruikt. Probeer een zoekopdracht met: poort uit te schakelen thyristor winst

WIM ... PNS .. Kijk ook eens in mijn link geplaatst en u zal begrijpen. nu is je probleem is hoe ru gaat gate zes 6 GTO alle Gates geïsoleerd van elkaar. Het antwoord is 6 opto isolatoren.

dselec dank u, zal ik dit lezen in detail en geef het een schot .. Ik zal na enig resultaat krijg ik

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back