SAW FILTER + DUPLEXER + ISOLATIE!

D

DDavid

Guest
Hi guys, Ik heb een probleem: ik heb duplexmodule voor CDMA (UL 824MHz - 849MHz & DL 869MHz - 894MHz). Mijn duplexeenheid heeft ongeveer 90dB isolatie is niet genoeg voor mij, dus ik besloten om Saw filter na Duplexer tot isolement te verhogen. Belang op te merken dat na zag filter ik LNA. Dus ik deed het, en ik was verwacht voor de isolatie ten minste ongeveer 120 dB (Saw filter => 40 dB [EPCOS]). Maar ik was teleurgesteld Saw filter alsof er geen ik slechts 90dB bestaan ​​uit duplexeenheid dat alle! WHY?????? SAW filter volgens de datasheet zei dat Zs = Zl = 50Ω. Dus Saw filter te veronderstellen worden macthed. Ik controleer met Network heb ik boven 10 dB Return Loss. Dulpexer hebben veel meer en dus de LNA. Ik kan niet begrijpen en echt niet weet wat te doen! Tnx veel Groeten David

Beantwoord deze vraag zelf. Als de diplexter gaf je 90 dB, en de zaag filter gaf je een extra 90 dB isolatie, zou je verwachten 180 dB van isolatie? Waarom niet?

Nee, ik verwacht niet 120dB 180dB. Ik ben niet in de buurt van lawaai ... Ik ben echt weet wat het probleem!

Als je had een filter met 90 dB van de gemeten isolatie, en een ander filter met 90 dB van isolatie, zou je 180 dB van isolatie als je ze samen in serie? Gebruik je hersenpan.

U moet gebruik maken van een holte filter voor deze, ik ben niet bewust van een surface mount duplexeenheid dat 90 dB van isolatie biedt. Nog een hint. Hoe ga je het meten van deze? Dave

Oke, misschien is er hier een taalprobleem, dus laten we uitleggen. Een surface mount filter, tenzij je een paar mooie speciale montage / board design technieken, is goed voor ongeveer 55 dB van isolatie. Dat komt omdat het signaal zal rond het filter lekken via andere wegen (via de lucht, aardlussen te wijten aan disconinuities bij de lancering, enz.). Zo kunt u twintig filters in serie zet op een bord, en je zou niet 20 keer de isolatie, zou je ergens in de 55 tot 70 dB isolatie te krijgen, beacuse het signaal is gewoon rond te gaan al die filters. Als u gebruik maakt van een connector filters, je moet nog steeds kijken naar wat de EMC lekkage op de connector u geven zal. Signalen kunnen gemakkelijk lekken van een SMA-connector, en waar heb je twee van hen rond λ / 2 uit elkaar, de signalen recht stiekem over de tussenpersoon onderdelen vrij gemakkelijk. 90 tot 100 dB is de meest u zou moeten verwachten. Tot slot werd een filter isolatie prestaties ontworpen om een ​​out-of-band 50 ohm beëindiging te zien. Wanneer u een tweede filter in serie zetten, de out-of-band beëindiging is niet langer 50 ohm, en de isolatie kan ernstig lijden.

Een ander potentieel probleem is dat het meten van 120 dB voor afwijzing, moet je ~ 130 dB van de meting dynamisch bereik van uw instrumentatie, los van enige fixturing fouten. Nogmaals, niet iets dat onmogelijk is, maar iets dat moet een aantal aandacht. Ik doe niet wat het mogelijk is om te meten 180 dB van afwijzing, ik denk niet dat er een testopstelling beschikbaar met dat soort dynamisch bereik. Dave

Allereerst bedankt voor u antwoord ... In mijn systeem moet ik allerlei duplexmodule holte duplexmodule en keramiek. Echte keramische heb max. isolatie 50dB & Cavity dup ongeveer 85-90dB. Maar de eerlijkheid en zag filter vrij gelijkaardig van beide duplexers [natuurlijk met holte dup Ik heb 40 dB meer]. Biff44 je verdrietig dat ik niet de beëindiging van 50 ohm tussen filters hebben. Wat ben je dan voor? Ik denk om tussen dup en zag filter BGA427 het is versterker van Infineon [tot matching te verbeteren]. Heb ik moet verbeteren matching of ik zal een andere zaag zetten filter [seconde (DUP + SAW + SAW)]?? Saw filter volgens data sheet te veronderstellen wedstrijd tot 50 ohm [Input / Output] be ik bijgaande twee scenario dat ik gecontroleerd en geen dus begrijpelijk ... Tnx a Lot David

SAW filter slechts een 50 ohm wedstrijd in de band die ze geacht worden te worden filtering te bieden. Omdat je lijkt niet zorgen te maken over de macht, probeer dit Input - (Cavity filter) - (6 dB Atten) - (12 dB Gain Stage) - (6 dB Atten) - (SAW Filter)-waar de blokken gescheiden door (). Dit zal een fatsoenlijke 50 Ohm aansluiting tussen fasen. De 6 dB aandacht fasen zorgen voor een fatsoenlijke 50 ohm wedstrijd, en zal beide filters te voorzien van een goede 50 ohm out of band wedstrijd. Een andere mogelijkheid is het gebruik van een isolator tussen de twee fasen. Ik snap nog steeds niet dat je in staat zal zijn om daadwerkelijk meten van de 120 dB verzwakking die je van plan bent, dat wel. Wat testapparatuur bent u van plan over het gebruik van? Dave

Dus wat je zegt dat ik mijn systemen te verbeteren als ik zal amp zetten tussen de zaag en dup. Als ik zal bouwen: In [Dup holte of keramische] [AMP G = 20 dB] [SAW] [Att = 20 dB] [SAW] hier hoe je dat deze keten zal werken?? Volgens uw vraag hoe ik dit te meten, volgende keten zal uitleggen: SG [F = 880MHz @ P = 15dBm] [DUP (in DL-out UL)] [AMP G = 20 dB] [SAW] [Att = 20 dB] [SAW] Spectrum Analyzer.

Nope, wil je de dempers hebben aan de ingang en uitgang van de filters op een breedband 50 ohm wedstrijd te verschaffen zodat de filters geeft u de filter afwijzing die u zoekt. Wat is de ruisvloer van het spectrum analyzer u van plan bent te gebruiken? Ervan uitgaande dat 90 db van de demping voor de holte filter, en 42 dB voor de SAW filters, bereken ik je -174 db van de demping te krijgen. Met +15 dBm in, moet u -160 dBm meten. Als u beëindigt de invoer van het spectrum analyzer met een 50 Ohm afsluitweerstand, wat soort weergegeven ruisvloer te krijgen? Is er een bepaalde reden waarom je nodig hebt dit type van isolatie? Zoals hierboven vermeld, dit niveau van verzwakking is moeilijk acheive, en kan worden vernietigd door koppeling door de lucht. Dave

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back