ruisgetal

L

Lokesh Anand

Guest
Hoi allemaal .., hier heb ik enige twijfels met betrekking tot geluidsoverlast figuur.Ik ben het ontwerpen eindversterker op bedrijfstemperatuur frequentie van 1000MHz.voor de berekening van het geluid figuur van de PA, welke van deze parameters moeten worden overwogen?NF1 of NF2 of NFmin?wat zijn de diffrences tussen hen?

NFmin is het geluid figuur met een optimale bron matching.
NFI is de signaal-ruisverhouding aan de ingang gedeeld door de signaal-ruisverhouding aan de uitgang van (i)
Ik ben niet bezig met PA, maar voor de versterker ontwerp NF2 wordt beschouwd.

Niet erg vaak zien NF in een PA ontwerp spec tafel wel.

om de macht Versterker het lawaai cijfer is geen probleem
het lawaai cijfer is altijd een probleem voor de LNA

in PA, de efficiëntie, de lineariteit, zijn de belangrijkste spec's in PA ontwerpKhouly

Lokesh Anand schreef:

Hoi allemaal .., hier heb ik enige twijfels met betrekking tot geluidsoverlast figuur.
Ik ben het ontwerpen eindversterker op bedrijfstemperatuur frequentie van 1000MHz.
voor de berekening van het geluid figuur van de PA, welke van deze parameters moeten worden overwogen?
NF1 of NF2 of NFmin?
wat zijn de diffrences tussen hen?

Het lawaai figuur in geval van een eindversterker is geen probleem omdat het niet lineair's

Wow.De mensen detachering dat de ruis figuur van de versterker zenden, en dus het lawaai dat het breedband-uitgangen, is geen kwestie moet nog heel veel gewerkt aan het echte leven systeem!

Volgens ali_desidero

Quote:

u ADS, toch?
je moet gebruiken NF (2) NF van uw PA simuleren.
Zoals reeds vermeld door de anderen, NFmin is de minimale ruis figuur en hangt af van uw bron impedantie (dit is 50 Ohm in uw geval, neem ik aan).
Ik weet niet wat exatly NF (1) is, maar ik denk dat nf (1) is gewoon een kenmerk van ADS en geeft SNRout / SNRin in plaats van SNRin / SNRout.

zechery wrote:

Volgens ali_desideroQuote:

u ADS, toch?
je moet gebruiken NF (2) NF van uw PA simuleren.
Zoals reeds vermeld door de anderen, NFmin is de minimale ruis figuur en hangt af van uw bron impedantie (dit is 50 Ohm in uw geval, neem ik aan).
Ik weet niet wat exatly NF (1) is, maar ik denk dat nf (1) is gewoon een kenmerk van ADS en geeft SNRout / SNRin in plaats van SNRin / SNRout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back