Ruisanalyse van PLL met HSPICE

C

cmos_dude

Guest
Hallo Kan iemand aub helpen me laten zien hoe geluid-analyse van een PLL met behulp van HSPICE uit te voeren Groeten CMOS-DUDE

Willen de PLL te modelleren met AC-reactie die componenten of te simuleren in de voorbijgaande domein?

Ik stel voor om het geluid met cadans SPECTRE RF, in plaats van HSPICE te simuleren. Door PLL uit VCO, een niet-lineair element. Frequentiedeler is niet lineair. Voor niet-lineaire circuit, heeft SPICE niet goed te simuleren. In plaats daarvan moet je SPECTRE. Pnoise te analyseren.

[Quote = jlee] Ik stel voor om het geluid met cadans SPECTRE RF, in plaats van HSPICE te simuleren. Door PLL uit VCO, een niet-lineair element. Frequentiedeler is niet lineair. Voor niet-lineaire circuit, heeft SPICE niet goed te simuleren. In plaats daarvan moet je SPECTRE. Pnoise te analyseren. [/Quote] Ik weet dat SPICE kan geen lawaai te voorspellen direct in circuits met een stille werkpunt, net als de PLL, maar dat is wat ik wil Of weten dat er een andere manier van zaken doen dezelfde met HSPICE. Ik heb een beperking van het ontbreken van SPECTRE RF, die direct kunt de PSS-analyse, en ik ben vast aan HSPICE alleen, dus wilde weten of HSPICE heeft ook een aantal functie zoals PSS analyse. Groeten CMOS-DUDE

Allereerst PLL een grote gemengd systeem. HSPICE zich niet kan veroorloven een dergelijke grote hoeveelheid berekening. U kunt wachten enkele dagen tot de werkelijke voorbijgaande resultaten te zien. U kunt gebruik maken spook (niet RF) 's verilogAMS functie om het geluid effecten op de voorbijgaande aard vergrendeling proces te zien. Als je echt wilt doen met de analyse fase lawaai, je moet vertrouwen op Spectre RF, HSPICE RF, Eldo RF of een andere Hamonic-Balance Simulator tot steady-state Simulatie te doen. Zoals we weten, wordt fase geluid zelf veroorzaakt door niet-lineaire circuits. En HSPICE zich niet kan veroorloven die functie.

Wat is het verschil tussen HSPICE en HSPICE-RF? Ik heb nog nooit gehoord HSPICE-RF tevoren.

Ik heb de analyse van de PLL's geluid gebruik Spetrice, iemand mij vertellen de analyse van de PLL's geluid nodig het lawaai modol.

geluid simulatie behoefte apparaat ruis model, zoals 1 / f ruis parameters in-toestel.

i ALSE een probleem, als ik simuleren lawaai, moet ik een bron van lawaai.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back