RS232 Controle LED zonder MCU

H

Help

Guest
Hoi,

Is het mogelijk zonder MCU direct via RS232 naar een uitvoerapparaat controle?

Op dit moment heb ik alleen maar hoeft slechts een LED en een controle Buzzer.

Bedankt.

Dit kan dingen nogal moeilijk ..

U ziet, de informatie is meestal gecodeerd in aantallen en niet in de aanwezigheid of afwezigheid van een signaal ..
En om te decoderen een serieel verzonden byte heeft wat een intelligentie die gemakkelijk wordt verzorgd door zelfs verlaagd-pins microcontroller ..
Voor eenvoudige taken zoals u gewoon in uw post zou ik gaan voor een eenvoudige 8-pin microcontroller, programmeerbaar in eenvoudige basis-en met ingebouwde seriële interface en klok, dus in feite alleen deze 8-pins een gizmo, of twee BJTs (MOSFETS) wordt uw hardware ..
Wat ik in gedachten heb is de PICAXE-08, maar hetzelfde kan worden gedaan, zoals u weet, met een andere MCU ..

Groeten,
IanP

Ik zou zeggen ja, kunt u schakelen de DTR, CTS lijnen en haak een LED en zoemer voor elk.Mogelijk moet een kleine transistor bestuurder wel.

Hi IanP,

Bedankt voor uw advies.Ik ben niet bekend met de PIC.Ik gebruik 8052 MCU.er is geen klein MCU voor 8052 met 8-pins.
Ik moet gewoon 2 uitgangssignaal.Dus, kan hopen ontwerp een zeer eenvoudige en niet dure design en ik hebben alleen seriële poort TXD en RXD pin alleen.

Bedankt.

Hi blueroomelectronics,

Als ik gewoon de TXD en RXD?Is het een mogelijkheid om het te doen?Ik had andere mensen deed, hadden ze met behulp van MAX232 als bestuurder tot 2 uitgang van de controle, maar ik ben niet zeker of hun ding is prima werken niet.

Bedankt.

De 8051 is echt zwak op de 8-pins kant van de dingen ..

De koning van de heuvel van 8 pins Micro is de PIC 16F508, maar gebaseerd is op soortgelijke chip, is er de PICAXE gezin, met de PICAXE-08 dat is haar 8-pin lid ..
De PICAXE-familie is alleen gebaseerd op de zuivere intercommunales, maar de programmeertaal BASIC is, dus als je weet net een beetje van BASIC kunt u eenvoudig overschakelen naar PICAXE ..
Op de top van dat, is PICAXE programmeerbaar rechtstreeks via seriële poort (3-draads) ..

Hier is een voorbeeld van PICAXE-gebaseerde ontvanger die sets / reset pinnen na ontvangst van eenvoudige commando's door middel van 3-draads (Tx, Rx en GND) seriële poort:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=187850
Dat is heel erg verleidelijk optie ..

Anders moet dit gebeuren op 8051, is er de 89C2051, of LPC764 .., maar allemaal vereisen speciale programmeur, of een adapter die 40-pins vermindert standaard 8051-20-pins 2051 ..

Groeten,
IanP
Code:

180R

.---. .------. .---------------.

/ | .------. .----. .----| |---. | |

GND | O | - 5 ------. .----| === | 1 | O |----------' `------' `-- | Digital Out |

| O | | | | .----| | | | .------. | |

| O | .---|---|----| | === | 2 | O ||----------.----| |------ | Digital In |

| O | | | | | `----| | | | | `------' | |

TX | O | - 3 - '`---|----| === | 3 | O |---. _ | _ 22K .-- | 0v |

| O | | `------' `----' | | | | | |

RX | O | - 2 ----------' | | | 10K | `---------------'

| O | | | | | PICAXE

| O | | `-.-' |

\ | 9-Way Man | | |

`---' Socket (DCE) --^------^---------------^-- 0v

Welcome to EDABoard.com

Sponsor