RONDE UITVOERING RTOS

A

Artem

Guest
Is er iemand die weet waar de vrije ronde Robin type rooster implementeert RTOS voor de AVR ATMEGA 128 (Als ik niet verkeerd - Implicite het plannen van taken op basis van quantum tijd slice en taak prioriteit)

RTOS's Ik weet niet toepassen dat:
MuCOS en NUT / OS

Round-robin is een rooster strategie zonder voorrang of in andere woorden waar elke taak (proces-, apparaat enz.) heeft dezelfde kansen om de toegang tot de bron te krijgen.
RTOS?

Mag je bedoelde coöperatieve
RTOS?Dit type RTOS heeft impliciete taak scheduling.

Check dit artikel:
http://www.embedded.com/2000/0009/0009feat4.htm
Misschien functionaliteit van dit besturingssysteem zal genoeg zijn voor uw taak.Ace-X.

Hoi

Nee ik bedoel Round-robin scheduling.
De reden is dat ik moet onzichtbaar rescehduling uitvoeren zonder beroep te doen op iets als OS fiunctions vertraging in code, omdat
MCU Ik ontwerpen zal uitvoeren 4-5 taken die op dezelfde pri, dus ik zou naar OS de voorkeur om ze te herschikken op basis van de quantum timeslice in plaats van de hand van expliciete OS commando's.

RTOS will satisfy your needs.

Dan een preëmptieve
RTOS zal voldoen aan uw behoeften.Het schakelt taken transparant.Net toewijzen dezelfde prioriteiten voor elke taak in het systeem.

Ace-X.

Het is niet zo voor alle OS.Laten we zeggen dat ik heb de NUT / OS en MuCOS geanalyseerd
voor NUT / OS is het mogelijk om de draden voor dezelfde pri definiëren, maar RTOS niet context switch - draad moet omgaan met dat.MuCOS zelfs niet toestaat om taken te definiëren met dezelfde pri, en de context schakelaar voor de lage pri taken zullen worden gedaan wanneer een hoge pri geeft tot controle van de CPU
of via semafoor, mutex wachtrij of directe scheduler bellen of tijdvertraging - dit is explcit taak gecontroleerde schakelaar voor taken in verband met dezelfde pri of de taak te belasten met een lagere pri.

Ik had een blik op de MuCOS forum ATY yahoo, en een man uitgevoerd wrapper boven kernel welke taken schakelaars een voor een zonder explciti oproep aan kernel.Maar deze oplossing is niet perfect omdat de uitvoeringstermijn is niet determinsitic (tot op zekere hoogte natuurlijk) en de uitvoeringstermijn slice voor de taak (kwantum) is niet aangepast op basis van taak prioriteit.
Ik zou graag hebben scheduler vergelijkbaar met de Windows-of Linux-gebaseerd.

[quote = "Artem"] Het is niet zo voor alle OS.Laten we zeggen dat ik heb de NUT / OS en MuCOS geanalyseerd
voor NUT / OS.

Ik probeer RTOS kiezen voor dagelijks gebruik op de AVR MCU.Dus wat is NUT / OS - wat is uw mening over en waar vind ik de bron en de beschrijving (indien kosten die laatste RTOS)
Hoogachtend.Petrick Andrew.

De ethernut project wordt gehost op http://ethernut.de/en/index.html
schema's en software is gratis, implementeert Ethernet,
TCP / IP ...

avrfreaks heeft ook de lijst van de RTOS werken AVR atmel
MuCOS is hier geplaatst en heeft de haven voor de AVR, maar royality is niet gratis

Probeer ook uw geluk hier:
hxxp: / / www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=36952&highlight=tiny RTOS

met vriendelijke groet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back