Rol van het DMA in USB??

• Thread starter prashanthaditya
  • Start date
P

prashanthaditya

Guest
Hallo allemaal, Kan een lichaam me vertellen wat is de rol van externe DMA in een USB-apparaat?? Ik weet dat DMA-interface met het geheugen, eindpunt buffers en micro-controller, maar hoe werkt de DMA helpt bij het beheersen geheugen om de gegevens over te dragen en wat zijn de signalen die de DMA ontvangt de overdracht van de gegevens tussen het geheugen en eindpunt buffers? Gelieve te antwoorden ... Dank u.

De input en output apparaten en hun chauffeurs verwachten te kunnen zetten / data komen in reactie op een hardware interrupt van de DMA controller wanneer hun transducer verwerkt een diensttijd van data. De DMA controller kan bewegen een monster tussen de inrichting en de ontvangende buffer met een snelheid veel sneller dan de samplefrequentie van beide apparaten. De input en output device drivers zorgen voor twee diensten periodes van het systeem buffering. Een buffer wordt altijd verwerkt door de DMA controller. De andere buffer wordt gegarandeerd klaar zijn voor de huidige buffer leeg is.

Dank u voor het antwoord. Zou je daar wat in detail of kunt u mij zeggen waar vind ik materiaal met betrekking tot de hierboven Querry? Dank u.

Er zijn twee basistypen van DMA: op basis van registers en tem-gebaseerde software schrijven informatie (buf-adres, endponit nummer, pay-load .. etc) in het register of tem DMA gebruiken de informatie om het verplaatsen van gegevens tussen FIFO en SDRAM

USB Controller IP ususally bevatten MASTER-interface, bijvoorbeeld AHB MASTER. Exernal DMA is een back-up, in strijd met potentiële bugs in MASTER-interface. De controller ondersteuning DMA verzoek-interface natuurlijk. Enkele referenties zijn te vinden in Mentor Graphics USB Controller IP-document.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back