Robot Positie

Y

yasser_shoukry

Guest
Ik heb een project waarbij een robot te gaan van een eerste positie naar een andere definitief standpunt met enkele bekende-eenvoudige obstakels in het pad.

Ik moet de robot met behulp van PIC16F MCU, ben ik geconfronteerd met het probleem controle is hoe de huidige positie van de robot te bepalen, zodat de controller kan hem de juiste richting (ga vooruit, draai rechts, ......... ......)

Kan iemand wijzen op een goedkope oplossing voor dit probleem?

Thanks and Best Regards.
Yasser

wat bedoel je met "huidige positie"?
Als je bedoelt positie van de muren, gebruik dan een IR-sensor.

Het bepalen van een ogenblikkelijke positie van iets is een klassiek probleem, dat twee algemene soorten van de oplossing heeft:

1.Absolute positionering.Als je gaat om je robot buiten gebruik en als je kan leven met een nauwkeurigheid van ongeveer 2-3 meter, GPS is de weg te gaan.Als je binnen bent, kunt u infra-rode bakens en ontvang de positie van het azimut van de bakens.U kunt een bepaald patroon op de vloer en detecteren.

2.Dead reconing ".Als u de oorspronkelijke positie en ogenblikkelijke snelheid vector van uw robot weet, kunt u de integratie van de snelheid van de vector en ontvang de positie.Er is een voorbehoud echter de extimation van de snelheid produceert een fout, de integratie van deze fout, en de positie fout groeit.U kunt de snelheid vector van de robot door het meten van de rotatie snelheid van de wielen, hoewel de wielen slippen en biedt het fout.

Hoop ik kon helpen.Succes!

kender wrote:

Als je binnen bent, kunt u infra-rode bakens en ontvang de positie van het azimut van de bakens.
U kunt een bepaald patroon op de vloer en detecteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back