ribbels in de S11 voor een afgedekte Microstrip Tx lijn

S

shahid78

Guest
hoi

Ik denk waarom we ribbels in de reflectie coëfficiënt S11 curve voor een afgedekte Microstrip lijn.

Ik verwacht een horizontale lijn op S11 <-10dB als lijn is goed afgestemd, maar krijg altijd een rimpel op dezelfde frequentie uit elkaar.

enige verklaring voor dit gedragbedankt

ripples?als in wat ur vraag is niet zo duidelijk als het zou moeten zijn laat het me weten.

Ik kan zeker helpen.

groeten
Sajid Mohammed.

Hi there

Nou ik denk ripples betekent iets wat beweegt op en neer rond enkele waarde.

Stel referentiewaarden is-5dB maar S11 is wisselend betwween 0 dB en -10 dB met een frequentie dit wordt ripples

Ik hoop dat dit duidelijke uitleg voor je

bedankt

are u praten over simulation.or wanneer u are testen van uw striplijn op de analyzer.most waarschijnlijk u praten over analysetoestel want er is geen ribbels op simulations.if is het netwerk analyzer vervolgens eerste is de IF bandwidth.which hangt af van de frequentie van de operatie.

groeten
Sajid Mohammed.

ripples zijn meestal te wijten aan slechte kalibratie en / of de IF-bandbreedte selectie.

hier de oplossing die het de ribbels nv veel mogelijk
Zie de twee foto's

Hi Abdoeng

bedankt voor uw antwoord op mijn bericht.Ik begrijp deze instellingen in de simulatie-software helpt bij het verwijderen van rimpels als je structuur is zeer resonantiekringen.

maar waar ik het over heb is de ribbels in de S11 of matched transmissie lijn.

eigenlijk ben ik vergeten waar ik lees maar theseripples moeten iets te maken met de lengte van de transmissie-lijn. Ik bedoel als de transmissie-lijn is veelvoud van golflengte longs u krijgt deze knooppunten en antinodes in uw S11 Maar ik wil weten wat de exacte explanantion van dit gedrag

Je kunt testen of dit gedrag urself.
slechts een model geëvenaard Microstrip lijn en houdt haar lengte (elektrisch) lang en dan observeren S11,
u begrijpt wat ik praten

bedankt voor uw opmerkingen
Shahid

Een transmissie-lijn die is perfect afgestemd op de bron en de belasting geeft geen S11 rimpel.Bijvoorbeeld een 50 ohm bron is aangesloten op een 50 ohm transmissie lijn, afgesloten met een 50 Ohm belasting geeft geen S11 ribbeling vs frequentie - in theorie.

In de praktijk is er altijd enige discrepantie geven S11 rimpel.Kunt u het uploaden van een plot van uw simulaties / metingen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back