RFC voor 10ghz

S

StoppTidigare

Guest
Hi all Ik vraag me af waar ik kan vinden een inductor om te worden gebruikt als RFC op 10ghz?

Met vriendelijke groet,
StoppTidigare

De beste magnetron smoorspoelen (adem) op de markt, heeft SRK op 10ghz.
http://www.avxcorp.com/docs/Catalogs/accul.pdf
Op deze frequentie u moet nemen in verband met gebruikmaking van Microstrip elementen.

groeten

sinds uw frequentie 10 GHz, Why
don't you proberen kwart golflengte trasformer met radiale stub?De globale dimensie wordt kleine en parasitaire effect van een adem-element wordt verlaagd tot minimum.Heb je behoefte aan breedband RFC?

Met behulp van Microstrip stikken heeft extra voordeel dat het kan filteren op ongewenste harmonischen van het gewenste signaal.

Hallo allemaal bedankt voor de antwoorden.

vfone, Ik heb uw link naar avxcorp.Ze hebben geen inductor voor
10ghz.Ze hebben selfresonant frequentie van 10 GHz.Dat betekent dat geen inductantie links!

Ik moet gaan voor een van beide spiraal inductor of lambda vier transformator met vergezeld radiale stub of een spiraal inductor in Microstrip.

Hoe ga ik om met een radiale stub?Ik weet dat dit een seriële stub maar ik weet niet zo veel meer.

Kan iemand vertellen?

Met vriendelijke groet,
StoppTidigare

StoppTidigare: U kunt uitproberen spiraal inductor met behulp van EM simulatie.Maar het is nogal tijdrovend zijn om dat te doen.

Voor radiaal, het is simpel.Wat je nodig hebt is een quater golflengte op 10 GHz (berekening gebaseerd op de ondergrond die u gebruikt), gevolgd door een radiale stub (de straal is gesloten op quater golflengte op 10 GHz en).Na de radiale stub,
het uitbreiden van de lijn iets langer voor bypass condensator (aanbevelen tantaal )....Eenvoudig toch?

Op magnetron frequentie (1 of 2 GHz hierboven), moet u echt beschouwd gedistribueerde ontwerp, in plaats van met behulp van RFC.Zelfs wanneer een 10ghz RFC beschikbaar is, wordt het duurder.

Hi all,
activewei Ik begrijp niet echt het gebruik van de radiale eerlijk speeking ..
Ik
zal een korte route met een capacitorwhich ook zal de ontkoppeling condensator voor de voedingsspanning waarom heb ik echt behoefte aan een radiale stub tussen
de condensator en de lambda / vier Microstrip?

Het leerboek voor inzicht radiale stompjes is de Mathei boek I guess?

Groeten,
StoppTidigare

StoppTidigare schreef:

Hi all,

activewei Ik begrijp niet echt het gebruik van de radiale eerlijk speeking ..

Ik zal een korte route met een capacitorwhich ook zal de ontkoppeling condensator voor de voedingsspanning waarom heb ik echt behoefte aan een radiale stub tussen

de condensator en de lambda / vier Microstrip?Het leerboek voor inzicht radiale stompjes is de Mathei boek I guess?Groeten,

StoppTidigare

Oeps, ik wil iets benadrukken:

1) het papier adviseren het gebruik van een adem-element te vervangen radiale stub als de dimensie van een radiale stub is vrij groot op S / C-band, dat is waar.

2) Maar als je ontwerp frequentie hoger is (op 10 GHz in uw geval), is het beter om gebruik radiale stub.Het is moeilijk om alle parasitaire effect van een adem-component op 10 GHz in de simulatie (als je nog steeds de voorkeur geven aan een adem-element,
het gebruik ATC condensator als de fabrikant alle S-parameters van de condensator).

- Ik ontworpen 4W macht amaplfier op S-band met behulp van een adem-element in mijn vooringenomenheid netwerk (zoals uiteengezet in het papier) en 12W x-band Power-versterker met behulp van radiale stub.Voorafgaand aan actieve apparaat assemblage, i geëvalueerd PCB boord eerste.Het mooie van de radiale stub bij hoge frequenties (X-band) is het door middel van 50 ohm lijn (13mm) met bias netwerk opgenomen is relatief laag.De gemeten invoegpositie verlies van de 13mm lijn met bias netwerk is just-0.35dB op 8.3GHz (met inbegrip van de aansluitingen verliezen), geweldig toch?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back