RF universele afstandsbediening

H

hunter86

Guest
hi iedereen .................

i need informatie over universele RF-afstandsbediening ...
Ik wil ontwerpen RF universele afstandsbediening waarmee controle van tv, radio en andere apparaten.
iemand, kan u me helpen ................

De meeste elektronica apparaten worden gecontroleerd door IR.Dus je moet het ontwerpen van een ontvanger naar de RF-energie omzetten in licht pulsen dat het apparaat kan begrijpen.

Aan de gebruiker kant, moet je krijgen van iemand IC chip die de bibliotheek van het apparaat commando geprogrammeerd heeft.De chips output is een voltage pulse ontworpen om licht een IR-LED.In plaats van het verzenden van die impuls om een LED, stuurt u het naar een RF oscillator.De RF oscillator gaat aan / uit op dezelfde wijze als de oorspronkelijke LED doet.Misschien wil je gebruik maken van een kristal of zagen oscillator circuit, voor requentie stabiliteit.

thanks biff4 ....

als ik de IR-ontvanger gebruikt, moet de ontvanger lijn van het zicht op de toestellen .. moet ik ir ontvanger ontwerp voor elke apparaten die ik wil controleren? of slechts een IR-ontvanger voor alle toestellen te controleren.? Hoe de methode om de controle veel apparaten met dezelfde frequentie, die is UHF .. kan u mij uitleggen?

Afhankelijk van wanneer al je toestellen in een kamer.Je moet zoveel ontvangers als nodig is om een line-of-sight pad te krijgen op al uw apparaten.Het idee is eenvoudig uit te zenden van de gewone lR gegevens via een RF-link ...

Uw volgende probleem is te weten de datastroom die wordt gebruikt voor elke eenheid.Deze zijn verschillend in bitsnelheid en bits.

mij got probleem om deze universele afstandsbediening rf ontwerp omdat ik weet niet de juiste circuit en componenten die kunnen gebruiken in dit project ...
Ik had een onderzoek gedaan, maar niet kreeg dat circuit ....
kan iemand mij helpen om een website of iets anders dat mij kan helpen bij dit probleem .................Toegevoegd na 33 minuten:winderig wrote:

Uw volgende probleem is te weten de datastroom die wordt gebruikt voor elke eenheid.
Deze zijn verschillend in bitsnelheid en bits.

hi iedereen, im ook doen hetzelfde project inzake de universele afstandsbediening rf maar hebben sommige probelms in de codering van de PIC16F84 om een 40 kHz output te produceren.kan iemand me helpen met de codering van dit project

Hoi,

www.rf4ce.org

Je zou geïnteresseerd zijn in de RF4CE.Het is een consortium opgericht in JUNE'08 bestaande uit een aantal leiders in de media, die het samenstellen van een specificatie voor een RF-afstandsbediening.De website zegt dat de spec zou klaar zijn eind van het jaar.

(Interessant dat Philips zijn in deze - zoals het was Philips de eerste die gemaakt Infared, IR5, type specificaties. Ook zijn in deze Sony en Sony vrijgegeven een RF-afstandsbediening voor ze Bravia medio vorig jaar).

Good luck, Ian

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back