RF oscillator 4-120Mhz

N

neazoi

Guest
Hallo, In het kader van een project heb ik een schema voor een 4-120Mhz oscillator, die VCO of L / C, PLL of wat dan ook. Ik moet 4-120Mhz, maar ook zoiets als 10-120Mhz zou fijn zijn. Het even welke ideeën alstublieft?

Ik zou mix een vaste 100 MHz oscillator met een 104 tot 220 MHz VCO.

[Quote = neazoi] Hallo, In het kader van een project moet ik een schema voor een 4-120Mhz oscillator, die VCO of L / C, PLL of wat dan ook. Ik moet 4-120Mhz, maar ook zoiets als 10-120Mhz zou fijn zijn. Het even welke ideeën u? [/Quote] Ik vrees dat een verhouding van 1:30 wellicht niet mogelijk

>>> Ik zou een vaste 100 MHz oscillator mengen met een 104 tot 220 MHz VCO. Ja, het mengen van de oplossing zijn, maar niet er is een ander probleem van hoe ik het doe asuitable vco schema te vinden voor 104-220MHz Dus ik denk dat het probleem is niet opgelost, maar eerder naar hogere frequenties.

ja ik heb gezien van deze chips en hoewel het circuicity is te complex voor een eenvoudig project, zij zijn in staat om breedband oscillatie. Maar ze kunnen niet gaan tot 120Mhz. RF2506 lijkt een goede en eenvoudige oplossing kunnen zijn als max2620. Ik heb niet gevonden iets meer recht door zee al, en ik vind het cannof RF2506 nergens ...

[Quote = neazoi] ja ik heb gezien van deze chips en hoewel het circuicity is te complex voor een eenvoudig project, zij zijn in staat om breedband oscillatie. Maar ze kunnen niet gaan tot 120Mhz. RF2506 lijkt een goede en eenvoudige oplossing kunnen zijn als max2620. Ik heb niet iets gevonden meer recht naar voren al, en ik vind het cannof RF2506 nergens ...[/quote] kunt u met elkaar te verzoenen, kunnen ze werken upto 120Mhz. Bestudeer de data sheet van de AD9952 en 9954

het circuicity is te complex voor een simpel project
Ik zou proberen in tegenstelling tot een oscillator, dat is waarschijnlijk te arm suggereren ... Gelieve na te denken, dat je niet een nadere specificatie te geven, behalve frequentiebereik. Er kunnen zeer verschillende ideeën over de vereiste frequentie stabiliteit, fase ruis, toegestaan harmonischen, valse of spiegel frequenties (in het geval van het gebruik van een mixer) - en aanvaardbare inspanning. Naar mijn mening, het is min of meer zinloos om suggesties te doen in dit geval.

[Quote = FVM]
het circuicity is te complex voor een simpel project
Ik zou proberen in tegenstelling tot een oscillator, dat is waarschijnlijk te arm suggereren ... Gelieve na te denken, dat je niet een nadere specificatie te geven, behalve frequentiebereik. Er kunnen zeer verschillende ideeën over de vereiste frequentie stabiliteit, fase ruis, toegestaan harmonischen, valse of spiegel frequenties (in het geval van het gebruik van een mixer) - en aanvaardbare inspanning. Naar mijn mening, het is min of meer zinloos om suggesties te doen in dit geval. [/Quote] Ja, ik ben van plan deze oscillator te gebruiken in combinatie met een flip flop te delen-door-vier frequentie en ook vier fasen van de uitgang uit te voeren. Dus een uitgangsvermogen van ongeveer -3 tot 0 dBm moet voldoende zijn. Faseruis is niet te veel van een probleem hier. Het kan zelfs een blokgolf oscillator worden. Het is gewoon te worden, zodat breedband op een frequentie van 1-30MHz te bereiken met 4 differend fasen na de divisie.

Een breedband VCO (ring-oscillator) als TI TLC2394 kunnen eventueel doen, als de frequentie stabiliteit is geen probleem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back