Residuele FM (VCXO vs VCO)

K

karote

Guest
Ik heb een aantal vergelijking meting tussen (VCO / VCXO) op basis PLL synthesizers. Ik heb een beetje in tegenspraak resultaat. Op dezelfde frequentie 400 MHz, de VCXO gebaseerde synthesizer veel betere close-in faseruis (zoals verwacht) maar de faseruis analyzer concludeert dat de basis VCXO heeft veel hogere residuele FM opzichte van de VCO gebaseerde PLL synthesizer. De RMS jitter is beter voor de VCXO gebaseerde PLL synthesizer. Zoals ik heb begrepen, de RMS jitter heeft betrekking op residuele FM. Ten minste wat je kunt vinden een dergelijke integraal vergelijkingen beschreven hoe u de resterende FM berekenen op basis van de gemeten faseruis curve. Zou dit verband op het feit dat de VCXO uitgang ~ blokgolf en heeft een duty-cycle variatie 45/55? De VCO heeft sinusgolf uitgang met duty cycle zeer dicht bij 50%. Eventuele opmerkingen zijn welkom.
 
karote, Neem een ​​kijkje in de buurt van de drager van uw's VCXO PLL output. Het kan zijn dat lage frequentie storingen of kleine sprongen in de orde van 10 - 20 Hz. Het kan gebeuren heel eenvoudig - als gevolg van de kleine VCXO versterking van de lus kan worden wat traagjes beetje instabiel, especilally als de verdeelverhouding laag is (referentie frequentie is hoog). Het kan ook het gevolg zijn cyclus uitglijden in de fasedetector. BR, Stoyanov
 
Karote, Zorg ervoor dat u de juiste hoeveelheid van FM hebben voor de VCXO andere wijze als u te veel wilt u misschien overwegen het verhogen van de spanning voor de timing filter [url = http://www.oscilent.com/catalog/Category / vcxo.htm] VCXO fabrikanten, ontwerpers en leveranciers van producten [/url] Laat het me weten als een van de VCXO hier vermelde zal helpen met de frequentie.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top