relais spanning

G

gnomeman

Guest
Hi bende.
Ik bouwde een monostable timer met een 555 IC.De Timmer zal energieke 2 SPDT 5V relais.De 2 relais met elkaar verbonden zijn parallel, zodat ze kunnen worden gebruikt voor het omkeren van een motor polariteit.
Hier is wat informatie over de timer en relais:
Timer -
100uf condensator en 22k weerstand te geven een 2.4 sec tijd

Relais -
5V
59 ohm spoel weerstand

Toen ik voor het eerst getest de timer circuit, gebruikte ik een transistor 9V batterij voor de timer macht.Ik heb een volt meter op de uitgang en wanneer de timer is geactiveerd, ik heb een spanning aan de uitgang van ongeveer 8V.Timer werkt geweldig.
Toen ik de relais aangesloten op de uitgang, de timer werkt als een schakelaar.Zin een reactieprijs relais op, reactieprijs weer relais uit.

Toen gebruikte ik 5V voor de timer levering, de timer en relais werkte perfect.

Kan iemand mij vertellen waarom bij hogere spanning, de relais vergrendeld in de energietoevoer staat?
Was de hogere spanning naar de relais scheppen te veel van een last voor de timer een time-out?
Ik weet dat mijn schakeling werkt op de juiste spanning relais, maar zou graag willen weten waarom hij deed wat hij deed op de hogere spanning.
Sorry voor de lange post.
Thanks in advance.
Rekening

gnomeman,
Uw beschrijving is niet duidelijk voor mij.Kunt u een schematische voorstelling?
Groeten,
Kral

Kral, ik zie als ik dit kunnen vereenvoudigen.
Ik heb een monostable 555ic timer circuit.De timer geeft me een 2.4 seconde op de periode waarin de aanleiding.
Ik heb 2 SPDT 5V relais met de 2 spoelen parallel aangesloten zodat het relais kan worden gebruikt voor auto omkeren.
De timer uitgang is aangesloten op de spoelen, zodat wanneer de timer wordt geactiveerd op de spoelen zijn energie voor 2.4 seconden.

Als ik gebruik van een 9V batterij aan de macht van de timer (8V output op timer), wanneer de timer is geactiveerd, het relais klinkinrichting op tot ik tot de timer opnieuw.

Als ik gebruik 5V aan de macht van de timer (4v output op timer) het relais energieke voor 2,4 seconde dan deenergize.

Waarom doet u het relais vergrendeling op de hogere spanning, maar niet op de lagere spanning?
Houd er rekening mee dat de relais zijn 5V relais.
Als u nog schema's, ik heb de timer circuit dat ik uit het internet, maar zal moeten trekken uit het relais circuit.
Laat me weten als u de schema's.
Bedankt
Rekening

gnomeman,
De oplossing is niet duidelijk voor mij.U zei dat u een 9V batterij als uw hoogspanningstransmissienetwerk bron en verkregen een 8V uitgang.Was dit de open circuit-uitgang, of de uitgang met de relais energie.Met een 8V bron en twee 59 Ohm relais als een last, de uitgangsstroom zou 271 mA.De 555 is niet bepaald voor de output stromen> 200 mA.Heb je bewaakt de spanning van de batterij en output spanning terwijl de relais zijn energie met de 9V batterij levering?
Groeten,
Kral

Kral.Geen noodzaak om in te gaan op deze verder.Ik was net curiouse.
De spanning die ik noemde waren aproximat.De 8V uitgang was niet geladen.
Misschien is het hoger ma was die de 555 tot het punt dat zij vergrendeld in plaats van een time-out.Nee, ik heb niet het toezicht op de spanning met de relais aangesloten.
In ieder geval, de timer en relais werken heel goed samen met een 5V leveren.
Morgenavond zal ik na de schema's van mijn schakelingen, zodat u kunt zien wat ik heb gedaan met hen.
Eigenlijk is het een object detecteren circuit voor mijn robot.De robot zal hebben voelsprieten aan hendel schakelaars.De hendel switchs zijn aangesloten op de ontspanner op de timer.De timer zal de energieke relais, reverse de aandrijfmotor en ook het uitvoeren van een motor met een wiel dat draait 90 graden naar het station wielen.Wanneer de 90 graden wiel draait, zal bewegen de achterkant van de robot en daarmee verandert de richting waarin de robot zal bewegen in een voorwaartse beweging.De 90 graden wiel niet draaien wanneer de robot in beweging is vooruit.
Bedankt voor de info.
Rekening
PS I love messing met elektronica, maar wou dat ik wist dat er meer over weten.Omdat van deze raad en het internet,
ben ik leren meer en meer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back