referentiespanning voor ADC

G

garg29

Guest
lieve vrienden hoe je een vaste duur van een volt referentie voor referentie pin van ADC te creëren. bedankt Amit

hi Ianp, bedankt voor het vertrouwen, kunnen een ding meer LM317 gebruikt worden voor dit doel ......? Met vriendelijke groet, Amit

Gebruik slechts een potentiometer een pin verbonden met andere op de grond en de variabele knop pin verbonden met referentie-ingang VCC. Gebruik een voltmeter om de middelste pin (variabele pin) te meten aan de grond aan te passen aan 1V Bibin John www.bibinjohn.tk

Elke voltage regulator, met inbegrip van 317 en zelfs +5 Vcc, kan worden gebruikt voor dit doel. Maar als je na een zeer hoge stabiliteit referentiespanning u zou moeten overwegen geschikte bron ..

Iedereen bedankt voor de beantwoording. Eigenlijk ben ik met een spanning van 0,10 volt signaal tot 1,00 volt die ik heb om te meten met behulp van ADC in 8-bits nauwkeurigheid en microcontroller. Ik ben van plan om adc0831 gebruiken voor dit doel, kan jullie mij vertellen welke beter is, amplyfying het signaal naar 0-5volt range met behulp van op-amps (met vref van ADC op 5 volt), of zetten de vref van de ADC op 1,00 volt. Bedankt .... Met vriendelijke groet, Amit

[Quote = garg29] hi Ianp, bedankt voor het vertrouwen, kunnen een ding meer LM317 gebruikt worden voor dit doel ......? Met vriendelijke groet, Amit [/quote] minimum-uitgang LM317's voltage is 1,2 V moet je spanningsdeler groet te gebruiken

die u kunt gebruiken lm336. lm336 is een 3 pin apparaat dat werkt precies hetzelfde als een zener diode met verschillende rem spanningen. in Zo is er lm336 Z2.5 & Z5, .... als u een lm336 Z2.5 met een potentiometer als voorbeeld circuits in het informatieblad van de National Semiconductor krijg je een mooie, lage ruis en variabele spanning referentie tussen 0-2,5 volt.

Iedereen bedankt voor de beantwoording. Eigenlijk ben ik met een spanning van 0,10 volt signaal tot 1,00 volt die ik heb om te meten met behulp van ADC in 8-bits nauwkeurigheid en microcontroller. Ik ben van plan om adc0831 gebruiken voor dit doel, kan jullie mij vertellen welke beter is, amplyfying het signaal naar 0-5volt range met behulp van op-amps (met vref van ADC op 5 volt), of zetten de vref van de ADC op 1,00 volt. Bedankt .... Met vriendelijke groet, Amit

Betere optie is te versterken signaal met een factor van 5. In dit geval zul je in staat om alle 8-bit (256) resolutie van uw A / D converter te genieten. Te versterken dit signaal moet je een opamp die goed werkt op de low-voltage niveau. U kunt hier CA3130 interessant ..

bedankt voor repyling ianp. maar als je gezegd als ik "de vref van ADC geschat op 1,00 volt zal ik niet krijgen volledige 256 schaal .... Ik betwijfel of voor die .... want als als de vref is ingesteld op een waarde Ik denk dat de ADC moet geven volledige 255 lezing op die waarde ..... Heb ik gelijk of fout ergens ... neem dan corrigeer me .... bedankt met vriendelijke groet, Amit

Voor alle soorten ADC is er een minimale waarde van de Vref, waarmee men kan met volledige resolutie van de ADC te krijgen. Dat is, in het bijzonder, als gevolg van schakelen geluiden van het MOS-switches, gebruikt in de ADC. Fith de onderste referentie het geluid is hetzelfde, maar de het signaal is kleiner, dus de signaal / ruis-verhouding kleiner is ook. Daarom is het beter om niet-inverterende amplufier gebruiken om te versterken je signaal naar de maximale volage bereik van uw ADC. De uitgang van de versterker kun je een beetje verandering in een positieve richting om het signaal nul verschuiving voor enkele tientallen millivolt, om ervoor te zorgen dat de versterker offset spanning zal worden alwais positief, en het aftrekken van de code, die overeenkomt met 0 in versterkers input van de ADC resultaat. Om over te schakelen kan worden gebruikt heel eenvoudig spanningsdeler, bijvoorbeeld: 100 Ohm van de opamp uitgang naar de ADC-ingang, en zeg 10k van de ADC-ingang aan de positieve rail. Varuzhan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back