real-time operating systemen

V

vijayaganeshp

Guest
hi vrienden
wat is real-time operating systemen?
hoe is het in verband met embedded systemen?
is er geen enkele relatie b / w beide?

Vertel me aub: D

alle embedded systemen zijn real-time systemen ...real-time systeem is wat er daadwerkelijk wordt gebruikt door de mensen ...embedded systeem is een systeem waarbij de hardware is het belangrijkste onderdeel en niets meer kunnen worden toegevoegd in de vorm van software ....

Hi all
Ik wil real-time operating systemen, kunt u mij zeggen duidelijk

Real-time OS: het os dat opereren de taak beperken in de tijd.
RTOS is het OS dat in combinatie met sommige embedded systeem om de real-time mogelijkheden.

U kunt zoeken naar de definitie van lees-time OS op google.com

de hardware binnen mixie,
wasmachine en alle andere huishoudelijke elektronica zijn voorbeelden van real-time OS ...zij voeren taak binnen een beperkte tijd ...

Waarom do't gaat u door de gratis RTOS website
het is

www.freertos.com

real-time systemen die kunnen worden gebruikt in het dagelijks gebruik dan komt de praktische beperkingen.

in termen van embedded systemen .... zeggen een proces duurt slechts een vaste of alleen bepaalde vaste hoeveelheid tijd om uit te voeren.zo niet is er geen punt usin het.dus het is niet een real-time systeem ....

Een belangrijk aspect van RTOS is dat een antwoord moet worden verstrekt binnen een beperkte tijd, anders, zelfs juiste respons wordt gezien als fout.Vanuit dit perspectief, RTOS kunnen aanzienlijk verschillen van de gebruikelijke besturingssystemen.

os die beslissing in real time "betekent dat er geen vertraging.
looping, vertragingen worden vermeden RTOS.

Niet te willen oneens met eerdere definities van RTOS maar ik denk dat een oude scheet die ik kan geven met een andere definitie van een historische basis.

Vroege computer besturingssystemen werkt meestal in een "Batch" omgeving.Gebruiker banen werden verwerkt achtereenvolgens een op een tijdstip, met te wachten hun beurt voor de uitvoering ervan.Toepassingsprogramma's worden geladen,
start en vervolgens gedumpt voor de volgende opdracht bij de OS job scheduler.Typisch het OS kan slechts een gebruiker programma op een tijdstip.

Omdat computers steeds krachtiger en nuttig zijn voor meer toepassingen er werd een noodzaak voor besturingssystemen die kunnen uitvoeren gebruiker vele programma's die reeds in het geheugen geladen, in een meer flexibele en tijdige materie.Dergelijke RTOS kunnen laden programma's en krijgen ze een prioriteitsniveau dat ervoor zou zorgen dat ze zouden voeren wanneer dit nodig is om te reageren op externe interrupts of wanneer hardware diensten beschikbaar zijn, anders waren ze een keer stuk is voor de normale uitvoering, afhankelijk van hun prioriteit.

Later was er een term bedacht 'deterministische' in de benaming van een OS systemen die kunnen zorgen voor een zekere reactietijd voor alle specifieke toepassingen.Ik denk dat dit een goede huidige definitie van een RTOS.

Lefty

Beste vrienden,
Ik wil om te leren Embedded Systems & RTOS uit basics?kan iemand tel van die website kan ik leren ..Ook wat is de kennis die nodig is om te leren Embedded Systems & RTOS.PLZ antwoord ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back