Real-time help

G

gvanto

Guest
Ik heb een beetje DAC-converter te werken aan de parallelle poort.
Ik gebruik Dev-cpp de output van de monsters van een cosinus golf (zie onderstaande code) in C ...

De snelste uitgangsfrequentie ik kan krijgen van de DAC is net onder de 700 Hertz (dwz. de snelst mogelijke 'voor' lus ik kan bedenken).Dit is met behulp van 255 samples / perdiod - minder monsters kan uiteraard krijgen een hogere frequentie output tegen de duur van de resolutie.

Dit is een beetje teleurstellend als ik hoopte te kunnen frequenties tot bouwen tot 20KHz zeggen tenminste.

Im gebruik van een 800MHz CPU laptop btw.

Alle hulp / advies over het verhogen van de productie snelheid (kan het worden gedaan?) Zou zeer gewaardeerd worden.Ik heb gehoord dat het gebruik van Direct Memory Access (DMA) is sneller, maar ik kreeg het havent flauw idee waar te beginnen en of de verhoging van de snelheid is belangrijk?

Uiteindelijk werd de idee was / is de uitvoering van een digitale (audio) filter in de software - is dit haalbaar is of zal ik gewoon niet de moeite?

Hulp zeer gewaardeerd,
gvanto

Code:

Code:int n = 255; / / Aantal monsters / periode

int k;

double pi = 3.1459;while (1) (

for (k = 0; k <= N; k )

(result = 0.5 * cos (2 * k * pi / N) 0,5 / / Halve golf, voeg 0,5 DC te krijgen ve alleen

value = ceil (resultaat * 255);

Out32 (BASE_ADDRESS, waarde);)

)

gvanto, kijken naar de lptscope code.Het leest lpt met meer dan 100 K monsters per sec.Dat is waar windows kennis van programmeren gaat om business.Ik zie niet heel groot verschil tussen lezen en schrijven naar LPT-poort.Graven in de code en zie hoe de haven toegang draad er is uitgevoerd.Je moet een of andere manier raize je taak prioriteit binnen Windows te krijgen sneller toegang tot de haven

Wat lpt max snelheid in de ECP-modus moet het mogelijk maken snelheid van meer dan 1 megabyte per sec.

Geachte meneer,
Ik denk dat met een goede C-broncode moet u kunnen laten tot monsters 500k / s naar je DAC.Dit is mijn vorige ervaring en ik denk dat het mogelijk is.

Artem,

Bedankt, maar wat is dit lptcode dat je het over?

Ik hoopte om sneller tarieven ja bereiken.

Groeten,
gvanto

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back