Re: Yum fout: Kan het niet vinden van een geldig baseURL van repo:

S

sheevy

Guest
Ik krijg een foutmelding yum draait op mijn Fedora 4-systeem.

Hier
is wat ik type:
sudo yum check-update

Dit geeft:
Het opzetten van repositories
Niet kunnen vinden van een geldig baseURL van repo: updates uitgebracht
Fout: Kan het niet vinden van een geldig baseURL van repo: updates uitgebracht

Ik heb een systeem draait Fedora 5 op hetzelfde netwerk met dezelfde DNS-vermeldingen in resolv.conf en zeer gelijkaardige bestanden in yum.repos.d en yum werkt prima op.Dit is een machine die vroeger op een ander netwerk (ander IP, ander subnet, etc) met vermoedelijk andere DNS-servers, dus ik
ben weddenschappen er een soort van configuratie veranderen, dat ik
ben vergeten te doen?

Vroeger was alles werd gedaan via statische IP, en het nieuwe netwerk maakt gebruik van DHCP.Ik heb geprobeerd om over te schakelen naar DHCP, krijgt het nieuwe adres, en vervolgens blokkeren dat adres als een statisch adres sinds adressen veranderen niet vaak op dit netwerk.Ik heb geen problemen de toegang tot deze machine via SSH, maar ik kan geen toegang tot het web vanuit het zonder te weten het IP-adres van de site in kwestie.Dit doet me denken dat er iets mis is met mijn DNS-configuratie, maar ik weet niet wat te veranderen over.Iemand enig advies?
http://www.pass1000.comToegevoegd na 23 seconden:Hoi, Ik gebruik sinds Fedora Fedora Core 2 en dit probleem
Ik moest vaak.Probeer wat yum schoon allemaal.
Als u de gedownloade pakketten onderweg naar / var / log / cache / yum.Maar er alleen daar als u
geconfigureerd is.

Dus we komen naar het volgende punt.Configuratie in / etc / yum.repos.d.Elk archief-bestand wordt afgesloten met een
. repomarkt.Dus je kunt er ook.

Soms als mijn verbinding wordt overstelpt met het downloaden van bestanden
en ik probeer een yum update Ik heb dit probleem ook.

Het andere ding is kunt u gebruik maken van de GUI-versie yumex ook.

Ik hoop dat ik kon helpen.

cu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back