radarsignaal belangrijk ...............

R

rajhere

Guest
wanneer de radar-signaal wordt transmited van de antenne ....het signaal treffers de doelgroep ..
Ik wil weten wat r de veranderingen die kunnen worden gezien in het signaal ...
dwz de fase wijzigingen of freq veranderingen of er weer is er attenuatie in het signaal ..of de amplitude krijgt vermindert ....
Als de doelstelling wordt stilstaande of bewegende ....?
pls iemand me kan uitleggen kort of geef de links ....

Snelheid metenSnelheid is de verandering in de afstand tot een object met betrekking tot tijd.Zo moet het bestaande systeem voor het meten van de afstand, gecombineerd met een geheugencapaciteit om te zien waar de doelgroep het laatst was, is genoeg voor het meten van de snelheid.Op een gegeven moment het geheugen bestond uit een gebruiker maken vet potlood-merken op het radarscherm, en vervolgens de berekening van de snelheid met behulp van een dia-regel.Moderne radarsystemen voeren het equivalent operatie sneller en nauwkeuriger met behulp van computers.

Echter, als de zender
de output samenhangend (fase gesynchroniseerd), is er een ander effect dat kan worden gebruikt om bijna instant snelheid metingen (geen geheugen vereist is),
beter bekend als de Doppler-effect.De meeste moderne radar-systemen maken gebruik van dit principe in de puls-Doppler radar systeem.Terugkeren signalen van streefcijfers worden verschoven weg van deze basis frequentie via het Doppler-effect waardoor de berekening van de snelheid van het object ten opzichte van de radar.De Doppler-effect is alleen in staat om de relatieve snelheid van de doelgroep in de lijn van het zicht van de radar aan de doelgroep.Elk onderdeel van de doelstelling snelheid loodrecht op deze lijn van het gezicht niet kan worden bepaald door Doppler alleen het bijhouden van de doelstelling
van de azimut de loop van de tijd moeten worden gebruikt.Aanvullende informatie over de aard van het Doppler-rendement kan worden gevonden in de radarsignaal kenmerken artikel.

Het is ook mogelijk om een radar zonder pulserend, bekend als een continu-golf radar (CW radar), door het verzenden van een zeer zuivere signaal van een bekende frequentie.CW-radar is ideaal voor de bepaling van de radiale component van een streefcijfer
van de snelheid, maar het kan niet het doel
van de reeks.CW radar wordt meestal gebruikt door verkeer handhaving te meten de snelheid van het voertuig snel en nauwkeurig waarbij het bereik is niet belangrijkVOOR MEER Bezoek http://en.wikipedia.org/wiki/Radar

Antonios bedankt voor het beantwoorden ....
mijn vraag was niet bezig met het meten van snelheid ..
Ik wil weten waar alle theparameters van de radar signaal krijgt veranderen wanneer gets hit de doelgroep .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back