quetions in buck DC-DC converter

N

newjie

Guest
in de buck converter, wanneer zowel PMOS en NMOS zijn afgesloten, zal er een beltoon in de knoop LX, zoals in de bijgevoegde afbeelding
wat is dit effect?
en hoe deze te schrappen? [/ img]
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Wanneer zowel PMOS en NMOS shutdown, idealiter is er niet meer energie in de spoel, maar eigenlijk is er nog steeds weinig energie in de spoel en deze energie zal maken dat rinkelen.Om deze te reduceren we kunnen vochtig energie wanneer beide MOS zijn uitgeschakeld.

NMOS moeten open zijn wanneer de huidige negatief is.
U kunt gebruik maken comparator en vergrendeling voor afsluiting NMOS stroom.
Ook kunt u gemaakt dode tijd tussen PMOS ON en NMOS de staten.

Er zijn twee methoden:
1.toevoegen Snubber circuir om deze ring freq en versterken te verminderen;
2.om de spoel korte wanneer beide mos zijn uitgeschakeld, dan SW gelijk zal zijn aan de uitgang van de spanning;Toegevoegd na 2 minuten:er is een andere methode 3 als gevy gezegd: aan de NMOS openen, maar verloor de efficiency, dus ik normaal niet kan aanraden, maar deze methode is zo eenvoudig in alle methoden;

Babbage schreef:

Er zijn twee methoden:

1.
toevoegen Snubber circuir om deze ring freq en versterken te verminderen;

2.
om de spoel korte wanneer beide mos zijn uitgeschakeld, dan SW gelijk zal zijn aan de uitgang van de spanning;
Toegevoegd na 2 minuten:
er is een andere methode 3 als gevy gezegd: aan de NMOS openen, maar verloor de efficiency, dus ik normaal niet kan aanraden, maar deze methode is zo eenvoudig in alle methoden;

Mag u kunt zoeken enkele doc over "anti-ring", adviseer ik de 1e methode!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back