quentions over de lineariteit van de LNA

D

dot13

Guest
Ik vond dat in veel kranten, de IIP3 gesimuleerd werd door een twee-toon frequenties.Maar dat deden ze niet zeggen hoe frequenties selecteert u de twee aangrenzende.Terwijl in mijn simulatie, als ik koos voor verschillende frequenties, de IIP3 verschilt naargelang.Dus wat is het criterium?

In feite, ik ben desinging een breed-band LNA (50 ~ 860MHz) nu de spec geeft IIP3 vereiste een.Moet ik voldoen aan het verzoek in alle frequentiebereik?

Ook zou iemand mij wat tips over hoe om de lineariteit te verbeteren van de LNA '?

Dank je.

Het criterium is gekoppeld aan de reële gemoduleerde signaal bandbreedte aan de ene kant en de verstoorder uit van de band op de andere.Als bijvoorbeeld uw gemoduleerd signaal heeft 5MHz bandbreedte die u kunt gebruiken afstand 1MHz.
Ik denk dat je het moet voldoen aan de hele reeks, maar misschien wel de spec is niet altijd hetzelfde.
Lineariteit kan worden verbeterd toevoegen van een aantal huidige naar het ontwerp.Er zijn een hoop papieren die ermee bezig, het hangt af van LNA configuratie.
Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

Als vuistregel geldt dat de afstand tussen twee tonen voor de ontvanger IP3 test is 4 keer RX kanaalscheiding.
Voor het testen van een PA IM3 deel van een zender, de afstand is een TX kanaalscheiding.

Bedankt voor uw antwoord.
Sommige kranten vermeld dat verhoging van VGS zal lineariteit te verbeteren, terwijl toen ik VGS te verhogen, volgens de huidige stijging.Dus ik moet verlagen W / L.dan is de daling van gm en NF te verhogen.
Ik wil erop wijzen een evenwicht vinden.Maar het probleem is: zelfs in de huidige en NF ver buiten de toestemming, de lineariteit is nog steeds niet kan voldoen.

Ik denk dat y'better verwijzing naar de concrete toepassing van uw LNA, controleer dan de test specificatie van uw systeem concrete toepassing

springf2000 schreef:

Ik denk dat y'better verwijzing naar de concrete toepassing van uw LNA, controleer dan de test specificatie van uw systeem concrete toepassing

mijn ervaring mij vertellen vier dingen zou worden gerelateerd aan LNA IP3
1.LNA Gain
2.spanning cross transistor
3.bias stroom van Transister
4.senstivity

in principe een lagere winst, hoogspanning, de bias stroom en hoge senstivity kan beter IP3 hoge prestaties.de laatste klinkt vreemd, maar het kan u toestaan om de handel tussen de off IP3 en senstivity als u senstivity marge.

1.en 4.zijn systeem-niveau kwesties, 2., 3.en 4.gerelateerd zijn transistor kenmerken.zodat ik altijd de keuze transistor zorgvuldig en simulatie-systeem regelmatig doen.

bt de wijze waarop, Agilent heeft een aantal goede pHEMT transistoren kunnen worden vertekend hoge stroom en goede senstivity nog steeds.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back