quasilumped hoogdoorlaatfilter (microstrip)

P

piratheepan

Guest
Hoi, ik lees het boek microstrip filter voor RF Microwave applicaties en ik heb het probleem van het berekenen van de afmetingen van de microstrip deel voor de quasilumped hoogdoorlaatfilter deel in hoofdstuk 6.Er zijn enkele verwijzing naar hoofdstuk 4 en 5 op de berekeningen, maar het is niet specifiek en er zijn geen voorbeelden van dat.Dus ik vroeg me af iemand mij kon laten zien de berekeningen methoden zoals het aantal vingers, afmetingen enz. of kan aanbevelen me enkele boeken over dat.Bedankt.

Ten eerste, je kunt wat is uw Fc en je max pass band ...vervolgens u bepalen elektrische lengte, gebaseerd op de formule ...

[(pi / electrical_length) - 1] * Fc = max. PassBand.de lengte van de stub en de tussen de stuby1 => 1xelectrical lengte
y1, 2 => 2xelectrical lengte
y2 => 1xelectrical lengte
y2, 3 => 2xelectrical lengte
yn => 1xelectrical lengte
yn, n 1 => 2xelectrical lengte

Er is enige tabel die u kan verwijzen naar (element waarden van een optimale verdeeld hoogdoorlaatfilter met xx dB rimpeling op hoofdstuk 6)

Afhankelijk van hoe scherp je de helling van het filter te zijn, beslist u over de orde en dus het aantal stub voor uw filter.Na dat, baseren op de tafel, kan je eigenlijk bepalen y-waarde, en u kan nodig zijn om het te interpoleren.Vanaf y-waarde, kunt u de z-waarde.Omdat je de z-waarde, elektrische lengte kreeg, de ER, de hoogte van het substraat, kunt u bepalen van de dimensie.

Nadat u got de afmeting, gebruik dan een EM software of ADS een simulatie uitvoeren en de resultaten van het filter te zien ..langzaam tune de dimensie, om te zien hoe het werk invloed op de filter antwoord ...en aan te passen volgens totdat u het antwoord dat u wilt kreeg.
Ik ben er niet zeker van of do u begrijpt wat ik bedoel, Or perhap anderen aarzel niet om uw mening te delen en te corrigeren als ik fout ben, zoals ik ook leren.Bedankt.

Tanks u j0hn.Ik probeer en laat je weten als ik een probleem heb

Lijkt alsof je antwoordapparaat voor een optimale verdeling high-pass filter

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back