Quad Band PIFA antenne ontwerp

J

johnson.mike

Guest
Vereisen antenne ontwerp (PIFA of Planar Antenna Monopole) van Quad Band.GSM900/1800/1900/UMTS. (890-960/1710-2170 MHz)

Raadpleeg een papier of boek over dit ..................
Ik
ben slecht in nood van deze ...........

Advance Bedankt.

Neem een kijkje in dit document:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=459271 # 459271

Ik denk niet dat van PIFA's als bijzonder brede band.Als ik had die taak zou ik overwegen breedband structuren als serieuze alternatieven eerst.

Azulykit schreef:

Ik denk niet dat van PIFA's als bijzonder brede band.
Als ik had die taak zou ik overwegen breedband structuren als serieuze alternatieven eerst.

Ik kan de lijst een aantal van breedband antennes.Liever dan te doen dat ik zal u om na te denken over en beschrijf uw aanvraag in detail.Zodra u de etappe en de omschrijving van de noodzaak en de situatie is het een aanbeveling meer zinvol is.

Hallo johnson.mike,

De volgende proefschrift over
"Multi-Band Antenne voor Handheld Tranceivers" door Choon Wee Khoo kan u helpen veel ...

http://innovexpo.itee.uq.edu.au/2002/projects/s4000751/thesis.pdf--- --- manju

Azulykit schreef:

Ik kan de lijst een aantal van breedband antennes.
Liever dan te doen dat ik zal u om na te denken over en beschrijf uw aanvraag in detail.
Zodra u de etappe en de omschrijving van de noodzaak en de situatie is het een aanbeveling meer zinvol is.

Er zijn verschillende belangrijke factoren hier.Uw golflengte varieert van iets meer dan een voet op het laagste frequentie naar ongeveer 6 cm aan de bovenkant.Voor positieve bate u waarschijnlijk behoefte aan een antenne (Monopole dergelijke) dat ten minste een kwart golflengte lang.U zegt dat u slechts 30 mm.Deze plaatst u in een moeilijke ontwerp ruimte,
met name op de laagste frequenties ..

Wat zijn uw winst en patroon vereisten?Hopelijk -5 dBi of zo aanvaardbaar is.

Ik zou mouw monopoles en breed / vet Monopole structuren om de band.Kijk in ronde of ellipsvormige Monopole vormen.

Dit is waarschijnlijk ook een ontwikkeling waar u behoefte aan een goede 3D-simulator om te experimenteren.

Mijn fundamentele waarschuwing is dat de ruimte is te klein om te verwachten dat veel van de daaruit antenne.

Citaat:

Ik zou mouw monopoles en breed / vet Monopole structuren om de band.
Kijk in ronde of ellipsvormige Monopole vormen.

Antennes van het type I genoemd zal werken op deze iets lagere frequenties.Helaas bent u op zoek naar elektrisch kleine antennes.Je mag niet te kunnen doen veel in deze manier van wat doorgaans als "goede" prestaties omdat je gewoon niet over de ruimte.Ik hoop dat u marge in de rest van de band begroting.

Bedankt allemaal.
in Fidelity software.

Ik
heb gesimuleerde spiraal Monopole antenne zoals vermeld in Planar antennes voor draadloze communicatie door Kin-Lu-Wong
in Fidelity software.
in out of band region what might be the reason?

Ik kreeg positieve rendement verlies
in van de band regio wat wellicht de reden?
gehecht is hier de gesimuleerde returnloss perceel ...............
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hi johnson.mike,

Voor een klein apparaat zoals een mobiele telefoon, dominante bijdrage aan straling donot afkomstig zijn van de antenne, maar uit het apparaat (chassis) zelf, speciaal bij lage frequentie (800/900 Mhz).In dat geval wordt de antenne werkt als impedantie transformator tussen de antenne-feed haven en massaplaat.

Met behulp van dit concept,
heeft u geen behoefte aan een resonante antenne structuur op 900 Mhz, maar uw maximale straling is afhankelijk van de grootte van het chassis.Het is nu bekend, een 130x40 mm chassis heeft resonantiekringen frequentie rond 900 MHz.Als uw apparaat is vlakbij deze dimensie, kunt u de bouw van een antenne-structuur die al deze bands.

Er zijn veel documenten over dit idee.Het is beter als je leest het 2e hoofdstuk ( "Handset Antennes)" van "Antennes voor draagbare apparaat" door Chen om een beter begrip.

Groeten,
shameem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back