Q'n betreffende ADC

Y

yviswanathbe

Guest
Hoi vrienden,

Ik ben bezig met een project genaamd automatische meting van de huidige

voor dat ik gebruik ADC 0804 analoge naar digitale converter.My analoge ingang is in de range van 0-5V.i ben using 5Volts als Vcc voor de ADC.
Dus mijn twijfel hoeveel spanning moeten we toepassen op vref / 2 pins, hoe kunnen we berekenen?

Please help me in dit verband en kan een ieder zenden mij sommige circuits van ADC in verband met Opamp.

Thanks in advance

De vref / 2 spanning is meestal de helft van de spanning dat je op het V PIN.Als je solliciteert 5 V op V , moet u gebruik maken van de 2.5V op de vref / 2 pins.U kunt ook gebruik maken van de lagere spanning op vref / 2, zijn tot uw eis.U mag ook geen behoefte aan een vaste plaats een weerstand daar, je kan ook gebruik maken van een variabele weerstand plaats, dus je kunt goed afgestemd op uw behoefte.U kunt gebruik maken van een spanning doseertoestel gevormd door weerstanden om uw vref / 2, maar herinner me nog nooit gebruik te maken van tolerantie van 5% weerstand.Gebruik ofwel 1% of 0,1% tolerantie weerstand, omdat tolerantie van 5% weerstanden maakt een puinhoop in deze situaties.
Vertel me, waarom en waar wil je gebruik maken van de OPAMP?

thanx voor de beantwoording.
Eigenlijk ben ik mee bezig automatisch testen van een versterker, voor dat ik het nodig de huidige getrokken.
Dus, ik heb de stroomvoorziening van de lading met behulp van negatieve shunt (75mv, 10A), en ik ben versterken de spanning over de shunt met behulp van op-amp.
de op-amp output Ik geef aan ADC als input (V ).V-pens Ik maak als groud.
de op-amp output is in de range van 0-4.3V.

Mijn twijfel is als we Vrerf / 2 als 2.5V, de analoge input die wordt gegeven bij V pion mag niet hoger zijn dan de spanning op vref / 2 pins omdat ADC zal converteert de i / p met verwijzing naar de vref / 2 spanning, schrijven r mis?

ru waar vanaf?
Kunt u uw contact-nummer, zodat ik kan uitleggen u veel meer duidelijk?

Bedankt

We meestal niet veel met de huidige rechtstreeks.Ik denk dat u ook het omzetten van de huidige spanning op met behulp van de weerstand, Ben ik juist?Dus als het meten van de stroom in termen van spanning.

Citaat:

Mijn twijfel is als we Vrerf / 2 als 2.5V, de analoge input die wordt gegeven bij V pion mag niet hoger zijn dan de spanning op vref / 2 pins omdat ADC zal converteert de i / p met verwijzing naar de vref / 2 spanning, schrijven r mis?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back