QAM demapping te LDPC decoder

D

davyzhu

Guest
Hi all,

LDPC decoder gebruiken zachte informatie.Maar hoe je het zachte informatie van QAM?

BTW, DVB-S2 gebruik ASK demapping, is het geschikt voor zachte informatie demapping?

Met vriendelijke groet,
Davy

QAM zachte demapping is onafhankelijk van het kanaal codering (LDPC Viterbi, Turbo).De beste prestatie is LLR, met behulp van het Max-log aanpassing, de LLR is gelijk aan de Slicer als de klassieke harde beslissing grens, het enige verschil is dat er meer quatization niveaus worden gebruikt voor zachte demapping.

Hi davyzhu
Uw vraag is aantrekkelijk.Ik wacht voor een goede antwoord.Als u uw antwoord, kunt delen.

Hi m-llaa,

Ik heb een post, voordat over een LDPC simulatie omgeving.U kunt zoeken in dit forum.

De omgeving bevat de zachte decodeer algoritme.

Met vriendelijke groet,
Davy

Hi davyzhu
"Maar hoe je het zachte informatie van QAM?"
Deze vraag is interessant voor mij.
Ik weet dat de beste decoder zoals BP voor LDPC gebruikt zachte informatie in elke bit.Maar wat gebeurt er wanneer we gebruik willen modulatie QAM?Is het mogelijk om de decoder beter?

Hi:

De QAM modulator ontvangt de informatie van het kanaal en draagt zorg voor het afected door lawaai.Dus bijvoorbeeld als we gebruiken 4QAM, de gebruikte symbolen te moduleren de signalen 1, -1 voor de I-kanaal en 1, -1 voor de Q-kanaal.Na het kanaal hebben we de symbolos plus lawaai, dus bijvoorbeeld als 1 werd Tx, wij mogen ontvangen 0,5456.We weten dat er een fout gebeurt er als we een teken veranderen i.ex -0.123.De sleutel in zachte demodulatipon (niet zacht decoderen) is het geven van de decoder een kwantisering van het effect van het kanaal.Als we gebruik 3 bits kwantisering (met MSB voor het teken) krijgen we vier niveaus van representatie.Dat is:

00 ---- (voor signalen tussen 0 en 0,25)
01 ---- (voor signalen tussen 0,25 en 0,5)
10 ---- (voor signalen tussen 0,5 en 0,75)
11 ---- (voor signalen tussen 0,75 en 1)

en de derde bit geeft aan of het symbool staat voor een een of een cero (gebruikt voor harde beslissing).Voor 4QAM is het eenvoudig zien dat een grotere omvang op het symbool zal niet leiden tot een fout, maar voor 16QAM het ding zal anders zijn.

Ik hoop dat u kan helpen de slag te gaan.

Mario

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back