pyro-elektrische detectoren

R

Rudie

Guest
Hallo,

Ik probeer sommige materialen in de olie te sporen met infrarood licht.Als een ontvanger Ik ben waarschijnlijk ga een pyro-elektrische detector gebruiken.Op het internet kon ik niet vinden dat voldoende informatie over de output van een dergelijke detector.Weet iemand hoe dit detector reageert op golflengten?bijvoorbeeld waren in het uitgangssignaal kan ik de golflengte van het licht ontvangen en wat de de output als de ontvanger ontvangt meer dan een golflengte gebeurt?

Een andere oplossing zou zijn om gebruik van een foto-elektrische cel.Maar in mijn appilication ik zal moeten detecteren golflengte tot 16um.Zijn er fotodetectoren dat deze golflengte kan detecteren?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

greets Rudie

Hallo,

principe pyro-elektrische detector zijn zeer geschikt voor IR metingen tot bijvoorbeeld 16 lm.Semiconductor fotodetectoren zijn gevoeliger, maar zou moeten cryo koeling voor midden IR.Pyrodetectors (hoofdzakelijk thermische melders) hebben geen golflengte selectiviteit helemaal execept voor wat is gedefinieerd door het venster (indien aanwezig).

Spectral fotometers met pyrodetectors, vaak in gas detectie, zijn over het algemeen gebruik van optische filters voor interferentie bandpass golflengte selectie.Voor sommige "populaire" golflengten, detectoren met gemonteerde filters zijn beschikbaar van fabrikanten.Ook de gebruikelijke infrarood bewegingssensor hebben een filter, maar het is 8-14 wideband LM en de detectoren meten verschil tussen de twee gebieden.

Groeten
Frank

Allereerst bedankt voor uw antwoord.

Maar hoe is de output van een pyro-elektrische detector zien.Vooral waarom zij ontvangt meer frequenties hoe kan ik filteren (elektrisch) of is dat onmogelijk.

Maar zoals je zegt is het mogelijk om dit soort golflengten met fotodetectoren detecteren.Maar wat is Cyro koeling?En hoe kan ik het maken?Heeft u wat informatie over dat?

Groetjes Rudie

Klinkt als je basis literatuur over optische sensoren en meting zou moeten alvorens daadwerkelijk over te gaan tot het project.

Principe bijna alle spectrometrische metingen met behulp van een gemoduleerde bron, bijvoorbeeld door een mechanische chopper.Met pyro-elektrische detector, is deze verplicht, want het is alleen het meten van AC.Na een 10 Hz gemoduleerde bron, krijg je de (kleine) 10 Hz AC spanning op de uitgang pyrodetector, evenredig aan de intensiteit op de detector, dat is alles.Zou worden nabewerkt om een maximale intensiteit nauwkeurige meting, maar is nog steeds een enkele waarde, wat neerkomt op een totale optische vermogen bij de detector, zonder spectrale informatie.Je hebt een optische spectrale selectie te krijgen spectrale informatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back