PWM op RC-netwerk vraag

J

jprg

Guest
Hallo allemaal, ik moet spanning Bereken in een RC-netwerk dat wordt aangestuurd vanuit een PWM-eenheid.
93_1264202276.gif
Vierkante golf heeft duty cycle van 10% en de frequentie van 1 kHz. Hij rijdt een NPN transistor die op zijn beurt drijft de RC-netwerk. Ik denk dat het een integrator maakt. Bedankt

Zou ik nodig om in Fourier-reeks en een bos van calculus om dit te berekenen? Ik weet niet eens nodig een exact aantal. Is er een eenvoudige manier om een ​​benadering op dit te krijgen zonder daadwerkelijk de bouw van het circuit en het meten van de spanning? Bedankt

alsof de drive is altijd laag en werken de spanning, dan doen alsof het is altijd hoog en werken van de spanning. De werkelijke lezing zal worden tussen de twee en evenredig met de PWM Mark / Space-verhouding. Bijvoorbeeld 50% m / s-verhouding geeft de helft van het verschil. Brian.

Hoi Brian, Bedankt voor uw antwoord. Wat ik verward over is dat als ik het model van de circuits voor het opladen aan en uit staten, met behulp van Thevenin equivalent schema, de Thevenin weerstand zal verschillen tussen de twee. Voor de op de staatstelevisie, krijg ik spanning van 3.722V en weerstand van 248. Voor de uit-stand, krijg ik spanning van 15V en weerstand van 1000. Om het in andere woorden, de RC-tijd constanten verschillend zijn voor aan en uit staat. Zou de resulterende spanning nog steeds in verhouding staan ​​tot de aan / uit-verhouding? Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back