PWM en MOSFET probleem?

H

hameeds01

Guest
Hallo jongens
Ik ben het rijden DC motor 12volts 6Amp via MOSFETs met Heat sink & koelventilator, het probleem is dat wanneer ik daling van de duty cycle van minder dan 20% van de MOSFET's worden heel erg warm (soms brandwonden out),
Het werkt prima boven de 50% duty cycle motor draait onder normale temperatuur.

Hoe ik MOSFET's kan beschermen tegen branden?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Heeft u echt nodig 4 100 PLUS AMP MOSFETS.

Gebruik een MOSFET chauffeur en een opto.TD351 etc

Code:

http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/10977/td351.pdf

Het circuit impliceert nogal traag aan en uit schakelen van de MOSFET's.Zonder een speciale driver IC of ten minste een complementaire emitter volger tussen georganiseerde criminaliteit en MOSFET, een geschikte schakelen kan nauwelijks worden bereikt.

Een ander punt, parallel MOSFETs zonder individuele poort weerstanden heeft een zeker risico voor de productie van hoge frequentie trillingen.

Parasistic capacitance De poort van de kosten via uw opto 100 ohm resitror: het is oke, maar het lozingen via uw 10k weerstand, het is een waaaaay te veel!

!!

Vervang het met een 1k een maximum!Het kan oververhitting het oplossen van uw probleem ongetwijfeld.

hier is de datasheet

Hoi,
Gebruik een enkele MOSFET, zoals IRF460, met kleine heatsink.
Introduceer een emitter volger circuit (kan met BC547) tussen Opto en MOSFET.

Een push-pull driver zoals besproken in deze thread zou beter zijn. Http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=324890

Push-Pull driver is een betere oplossing ... gebruik van een enkele mosfet in plaats van parallel IRF540 ... ...

De spanning tussen Gate en Source is 11.63v, ik nog steeds eisen dat de driver circuit (Push-Pull)?Toegevoegd na 8 minuten:hier de specificaties

Hallo Hameed ... zijn niet over Vgs ... hoewel u get 11 volt bij G en S ... maar de 22 weerstand maakt de mosfet langzaam weer op ... en de 10K weerstand maken zeer langzaam uit te schakelen ... meer de MOSFET brengt tijd door in een overgangsfase regio hoe meer het warm wordt ... dat is de reden waarom we allemaal de voorkeur push-pull-chauffeur ... het zal aan en uit zetten met een hoge snelheid ... en dus zal produceren minder warmte ...

Hameed .... Gebruikt de bestuurder zoals gebruikt in dit pdf-bestand, zal hij de poort uit te schakelen met een hoge snelheid.Ik denk dat u zal begrijpen.zijn eenvoudige

Voor een goede controle risetime, moet je zoiets als:
http://hmin.tripod.com/als/fsmyth/pages/mosfet2.html # mosfet43
De beste keuzes voor component waarden variëren met FET-kenmerken, maar zijn voor het grootste deel, niet kritisch.
<als>

Een willekeurige mix van nuttige, vele dubieuze en sommige definitieve defecte schakelingen, naar mijn mening.Beter rekening houden met de eerdere suggesties in deze discussie.

U moet gebruik maken van een serie spoel met motor terminals naar huidige rimpelingen glad.
Eigenlijk in DC motorstroom = (Vin-Va) / (equivalent motorwikkeling weerstand), dus als de motor snelheid afneemt, Va daalt ook, en motor instantinuse huidige toegenomen.Dit leidde tot oververhitting van de macht switchs (MOSFET's).

groeten

Quote:

U moet gebruik maken van een serie spoel met motor terminals naar huidige rimpelingen glad.

nu zijn working fine ..........

Heb ik een diode in omgekeerde Biase hele motor inductieve kicks vermoorden??als MOSFET heeft ingebouwde Diode ..........

check this out

U moet een snelle diode gebruiken over de inductieve belasting aan de transiënten .... MUR860 (diode) onderdrukken behandelt ongeveer 8 ampère ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back