puzzel over op chip mixer lawaai cijfer simulatie?

E

eejli

Guest
onze chip integreert LNA,
mixer en LO alle blokken op de chip.
Toen ik doen mixer ruisgetal simulatie met behulp van de standaard setup (zie bijgevoegde figuur) Ik vind dat lawaai cijfer is anders als ik de 75ohm weerstand die in parallel met de port9.maar waarom?

Mijn denken is dat er geen matching probleem tussen LNA en mixer omdat de interface op de chip.Dus ik zou verwijderen dat 75ohm in het ruisgetal setup en geef port9
de weerstand een waarde gelijk aan de output weerstand van LNA.

opmerkingen?

Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Designing for Optimum Noise figuur betekent niet alleen bij het vinden van de optimale Bron Impedantie en de Bron Reflectie coëfficiënt (Γs), maar ook is het bepalen van de optimale belasting-reflectie coëfficiënt (ΓL)
die nodig is om juist een einde maken aan het LNA en de output.

dankzij vfone,

sinds de mixer en LNA zijn alle op-chip.Hebben we echt op chip fase-fase matching.Er mag geen matching probleem.En ik denk dat alleen spanning krijgen in plaats van kracht winnen telt voor on-chip blokken.

Laat me wat hypotesis:
-uw Mixer is "hoge impedantie" (veel groter dan 50 of 75 Ohm).
-krijg je ongeveer 6 dB meer winst als u de 75 Ohm res.

Als dit het geval is, dus het antwoord zou kunnen zijn:
het spookbeeld poort is ontworpen om de macht in een belasting en geen spanning.Dus als je een bepaalde amplitude-waarde te maken, bijvoorbeeld een AC sim en niet beëindigen van de haven met de juiste impedantie, u maatregel een verschillende spanning in de haven
van de netten.
Ruisgetal berekeningen schrikbeeld zijn gedaan in deze volgorde: sim-uitgang geluid en winst, overdracht uitgang lawaai op input (gewoon delen door winst),
te berekenen ruisgetal BEDOELD PORT impedantie.
Dus de juiste procedure in uw geval zou kunnen zijn (u moet de veronderstelling 50 Ohm bedoelde lawaai figuur).
Beëindiging van de haven met 50 Ohm weerstand geruisloos (als de weerstand is niet geruisloos de simulator zal haar bijdrage aan lawaai Mixer lawaai figuur) en sluit een vcvs met de winst = 2 tot Vp en Vn.Sluit de mixer aan de output van vcvs.
Simuleren en krijgt het resultaat.
Controleer of verkregen door lawaai cijfer simulatie hetzelfde is van de verkregen met een PSS en Pac.
Wees voorzichtig dat u nodig hebt duidelijk het verschil tussen de SSB en DSB lawaai figuur in Keukenmixers.
Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

Dankzij Mazz,

U hebt gelijk de RF en LO AC input is gekoppeld aan de mixer (DC gegenereerd binnen).Ik donot controleren de winst via de RF-poort bron.Ik gebruik liever spanning bron te controleren de winst dus ik weet niet zeker of er sprake is van 6dB verliezen als ik het verwijder de 75ohm weerstand.

Ik heb een 6dB verschil in geluid figuur als ik de plaats van de vcvs eGain 2-1,
dat wil zeggen, indien eGain = 1, NF is 6dB hoger.Kunt u mij een idee waarom je kiezen eGain = 2 in plaats van 1?

Ik ben ook proberen na te gaan of de cadans ruisgetal berekening met de hand, met behulp van de formule NF = 10 * log (1 Nout / Nsource).Nout (eenheid v ^ 2) is de integratie van de pnoise gemeld output bedoeld lawaai ((in eenheden v ^ 2/Hz) over het lichaamsgewicht (bandbreedte) en Nsource = KT * 75ohm * lg * (Av ^ 2). Het resulteerde hand berekend NF = 18db

Het blijkt als eGain = 1, gesimuleerde NF = 24dB,
indien eGain = 2, gesimuleerde NF = 18db
zo eGain = 2 heeft zin in NF berekening.Waarom is dit zo?

Bedankt!
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

De reden is dat lawaai spanning die door de haven (de input weerstand inderdaad) wordt gedeeld door twee weerstand tussen zichzelf en de R4 (in uw foto).Dus je moet het dubbele tot het toepassen van een correcte (voor simulator berekeningen) lawaai spanning op je mixer.
Wees ervan bewust dat u de vaststelling van de negatieve pin van haven naar GND en dus uw ingangssignaal kan niet perfect verschil.
Ik stel u voor het gebruik van 2 verschillende vcvs (elk met winst = 1) en rijdt de eerste (A) bij positieve input en het tweede (B) op negatieve input.Sluit samen pos output van (B) en de negatieve output van (A) de twee andere output naar mixer ingang.
Wilt u meer details kunt u aan http://www.designers-guide.org/, in de analyse pagina's vindt u een interessante gids voor het genereren van differentiële signalen (met common mode controle).
Heb je geluid tot nul in R4?
Een andere suggestie: nooit vertrouwen op simulatoren (ze doen goed werk, maar misschien doen we ze niet gebruiken goed!).
Controleer elke keer dat u een aanvraag juiste signalen en vooral, doe BEREKENING VOOR SIMULERING.

Dankzij Mazz,

Ik begrijp uw punt.Maar ik nog donot hebben een consistente conclusie.Zeg we een geluidsbron met Vn ^ 2 = 4kTRs * lichaamsgewicht aan de spanning van de bron (Vs) binnen de haven, dan notationally Vs = Vn.Na de 1 / 2 voltage divider en eGain = 2, we hebben Vn als input voor de mixer.Dit is juist.Dan kan ik berekenen NF = 10log (1 Nout / Nsource) met Nsource = 4KTRs * lg * (Av ^ 2) sinds Vn ^ 2 = 4kTRs * lichaamsgewicht.
Het resulteerde NF = 24dB dan 18db.

Is er iets mis is met mijn redenering?

Uw berekeningen correct zijn.
Maar, vergeef me, ik begrijp niet waarom u niet beschikt over een sluiting.

Als ik goed begrepen:
-berekening van pnoise resultaten NF geeft je 18 dB
-simulaties met behulp van mijn manier krijg je hetzelfde resultaat (18 dB)

Laat me raden u aan voor het meten van de input van geluidshinder in een andere testbank om 1 of 2 in de vcvs, en gaan het 4kTRsBw formule, zodat u er zeker over de ruis signaal je solliciteert op mixer ingang.Wees bewust van de'4 'coëfficiënt in afgedekte systemen.

Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back