"pull-up" van PIC

K

kerden

Guest
pic verschilt van 8051.zoals productie, 8051 si TTL, maar PIC is ST / TTL.meestal, voegen we een pull-up weerstand.maar wie kan mij vertellen of ik ook een "pull-up weerstand" met de PIC, wat zal er gebeuren?

bedankt!

Niets zal er gebeurde.

PIC heeft zijn interne pull-up weerstanden (ze kunnen worden ingeschakeld ON / OFF door software), zodat in het geval wanneer pull ups zijn uitgeschakeld alles is hetzelfde als in 8051 het geval.Als ze zijn ingeschakeld en u extra extern trek je gewoon impuls pull-up-effect (dus everithing is dezelfde als voor externe pull-ups).
Interne pull-ups zijn over 30kOhm als ik mij goed herinner.

Mr.Cube

denk je!
in mijn mening:

NO.1 JPG is de 8051 P1
No.2 JPG anders is, is het PIC PORTC uitgang. Zij trekken CMOST Q1 en Q2.because Q1 en Q2 is CMOST, dus we konden gelijk het is twee "switch" graag als No.3 GPH.wanneer PORTC uitgang 1, Q1 (S1)
in de nabijheid, macht (VDD) zal direct toevoegen aan LED.
zodat LED zal zeer helderheid.maar LED's "PN" zal fixup de spanning op 0.7V, en de resterende spanning (5V-0.7V = 4.3V) zullen uitgaven door PIC, dus PIC zal binnenkort worden erg heet.

dus ik stel voor dat wij zouden kunnen toevoegen van een weerstand in series als No.4 JPG

bent u het ermee eens?
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Om eerlijk te zijn heb ik nooit gebruikt aansluiting zoals op pic1.In dit geval dacht MCU zal altijd actueel zijn.in stand ON dacht CMOS-transistor en in de OFF stand kleine huidige via interne pull-up (8051).
Ik gebruik altijd de laatste schema voor een zaak of een verbinding weerstand tot 5 V, tweede pin van weerstand ik verbinding te maken met LED's anode, kathode ik verbinding naar I / O-pin van MCU, zodat op die manier kunt u omgekeerde logica volgens foto 4.

Mr.Cube

U bent riht.

maar ik weet niet hoe ik zou kunnen toevoegen van een pull-up weerstand op
de I2C SCL en SDA.:

Kunt u mij helpen?

Zijn zeer eenvoudig.Sluit direct SDA en SCL uit i2c apparaat tot twee pinnen van MCU (ik gebruik altijd pinnen witout interne pull-ups).Gewoon aansluiten weerstand van 4K7 tussen elk van deze twee pinnen van MCU tot 5 V (Vcc).

Als u osciloscope dan kun je zien hoe zijn kwaliteit van het signaal op i2c bus.als je wilt leuke egdes u aan te sluiten kleinere weerstand (bijv. 2k2 of zelfs 1k5).

Als u een probleem alleen maar vragen.Mr.Cube

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back