PTAT huidige verwijzing helpen

C

copoler

Guest
Hoe kan ik het ontwerp van een PTATcurrent verwijzing in 1.8V supply.The circuit is alleen de een in de page391 (Razavi's "Ontwerp van analoge CMOS geïntegreerde schakelingen"). Dank u!

Geachte copoler,
VDD = VDS (M3) VGS (M1) VBE1
VBE1 is een functie van quicent stroom in.Het vermindert met de daling van I. Dus je zou kunnen chooes goede I. leidt dit tot VBE van 0.5V op nominaal temp.VBE heeft een Tempco van-2mV / C.Dus voor -40 u zou treffer VBE van ,625 V
VDS van M3 kunnen worden tussen 0,15 en 0,2
Dus we blijven zitten met VGS (M1) als 1,8-.2-.5 = 1,1
Dit moet gelijk zijn aan Ve (m1) Von (M1).
Zie dat we heel wat werken in het aanbod hoek (1,8 ± 10%)
Indien R ideaal is je ergste geval zou zijn
Temp =- 40, SlowN slowP en 1.62V als VDD.
Maar als R is niet ideaal, je kon een R die negatieve TC zo temp kiezen.vermindert R zou verhogen, zou deze daling ias I = ΔVbe / R.dit zou afnemen VBE over Diode BJT 'en ook lager Von requirment voor M1 en M3.
I = ΔVbe / R = (VBE1-VBE2) / R
(VBE1-VBE2) = Vt * ln (n)
Vt = thernal spanning = 25.2mV voor 25C
Hope it helps

Thank u Ambreesh!
Maar nu heb ik een andere vraag:), toen ik. Dc R2 met temp vegen, Ik vond dat Vout kreeg constant te zijn met R2/R1 * ln (n) <17,6, en Vout geëvenaard over 1.05V.How dit gebeurd?
Ik simuleren het circuit door Hspice2004.W.Toegevoegd na 28 minuten:Een andere vraag:)
Als ik het circuit van Figire11/18, gebruik hanteren een fout versterker in plaats van 2 NMOS, hoe ik bias de versterker? Ik heb zelfs niet een VREF, hoe kan ik de huidige bron?

Groeten!

Geachte copoler,
Ik kon niet krijgen wat je probeert uit te leggen aan mij.
Je hebt een DC sweep van de temperatuur gedaan en wat nam u waar?
U r met vergelijking 11,37 te krijgen VREF.
U de verhouding tussen R2 en R1 door differenciating 11,37 (u zou kunnen verwijzen naar de bakker en Le Boyce ook)
Gelieve uitwerken uw probleem.
Wat uw tweede vraag,
De versterker uitgang stations alle 3 top PMOS.Nu deze stations ook een andere PMOS waarop u het aansluiten van een diode NMOS belasting.Uit dit mirroe de stroom in de staart van de huidige versterker.
Kan verwijzen naar de bijgevoegde papier voor hetzelfde.U zult begrijpen.En feedback controleert de bias stroom.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Als je niet kan dowmload zij kon je me mailen op ambreeshb (at) kpitcummins.com

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=112642&highlight=bandgap
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=111533&highlight=bandgap

Hoe het verbeteren van de variëteit tarief van de ptat spanning / stroom?

nuiscet wrote:

Hoe het verbeteren van de variëteit tarief van de ptat spanning / stroom?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back