Pt1000 toepassing vraag

R

rudie

Guest
Hello guys, Ik heb een aantal vragen over het meten van temperatuur. Ik probeer het te meten met een nauwkeurigheid met een AD8230. In de eerste plaats kan ik niet de AD8230 werken, het circuit is in de atachment, ik weet niet wat ik verkeerd doet. Ik bouw precies hetzelfde schema als in de datasheet. Ik heb ook een vraag over de PT1000. Zoals je kunt zien in het schema (de variabele weerstand is de Pt1000). De Pt1000 heeft twee draden. Maar het was af hoe sluit ik een Pt1000 die 4 draden heeft? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen. Greets Rudie

De AD8230 kan zo laag werken als G = 2. Aangezien de differentiële ingang bereik is beperkt tot ongeveer 750 mV, de AD8230 geconfigureerd op G <10 geen gebruik maakt van het volledige uitgangsspanning bereik.
In uw aanvraag, wordt de maximale differentiële ingangsspanning overschreden, waarschijnlijk veroorzaakt knippen van de uitgangsspanning op ongeveer 1,5 V. Vier-wire aansluiting wordt gebruikt voor de vergoeding van de kabel weerstand, met een hogere weerstand niveau van Pt1000, is het meestal onnodig. Maar er zijn gewoon twee draden samen in elke sensor terminal die is verbonden net zo makkelijk kunnen identificeren met een ohmmeter. In uw circuit, heb je een natuurlijk differentiatie in de bron en het gevoel terminals die kunnen worden gebruikt voor een vier draden verbinding, maar voor kabelweerstand vergoeding, zou je een echte stroombron te gebruiken in plaats van een resistief divider op vooringenomenheid van de sensor dan. Het nadeel van resistieve divider is hoe dan ook, dat de gemeten spanning niet is strikt evenredig is aan Pt1000 weerstand, dus je moet je sensor linearisatie functioneren volgens R1 + R2 waarde te wijzigen.

bedankt voor je antwoord. Ik zie dat ik een fout in het schema i made gemaakt. de waarde van R is Nog 4K7, maar 22K. De Vdiff is dan 254mV. Dus ik ben onder de 750mV dat Vdiff kunnen maximaal worden. In deze situatie is de uitgang blijft op een waarde van 7.5mV. Hoe is dit mogelijk?? greets Rudie [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 4 minuten: [/color] [/size] als een weerstand deler is niet nauwkeurig genoeg hoe zou je dan een constante stroom bron die zeer nauwkeurig. begroet Rudie

Ik doe ook niet begrijpen, waarom de output blijft op 7,5 mV. Meet u de verwachte spanning verschil tussen Pt1000? Ik moet toegeven dat ik nog niet gebruiken AD8230 en niet overzien alles van haar eigenschappen. Ik vond deze opmerking in de datasheet (op pagina 12 van datsheet Rev B)
De referentiespanning, VR, is beperkt tot-VS + 3,5 V naar + VS - 2,5 V.
In mijn begrip, dit betekent, dat je niet kunt VR binden aan negatief te leveren. Ten aanzien van de huidige bron versus serie weerstand met Pt1000: ik meestal gebruik serie weerstanden, met name wanneer er geen grotere kabelweerstand te verwachten. De belangrijkste vraag is, hoe doe je kalibreert uw meting. Met behulp van een hoge accuray serieweerstand en die voortvloeien ADC verwijzing van dezelfde levering of referentiespanning, dat de serie weerstand drives, Pt1000 meting kan worden teruggevoerd op weerstand relatie, het is niet afhankelijk van eventuele referentie. Dit kan in principe ook worden gedaan, wanneer een stroombron is afgeleid van dezelfde referentie, maar introduceert extra fout van elektronische componenten. Nauwkeurige temperatuur is normaal gesproken berekend met een polynoom, dan kunt u aanpassen aan de serie weerstand effect reflecteren of de standaard polynoom te gebruiken en het berekenen van de Pt1000 weerstand van divider output.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back