Programmering Digilent Nexys 2 vanaf Linux

A

AndyR71

Guest
Ik kocht onlangs een Digilent Nexys 2 boord, en na een paar dagen van het onderzoek heeft aan het punt waar ik kan succesvol programma dat via USB met een Linux-host zonder het gebruik van een aparte (en dure!) JTAG-interface.Google vertelde me zelfs voordat ik kocht het bord dat dit een veel voorkomende eis; het lijkt erop dat ik niet de enige die geïnteresseerd zijn in linux-hosted FPGA ontwikkeling.De stukken voor deze werkzaamheden werden er, gelukkig (zie de README in de download hieronder voor de details - de keten van verantwoordelijkheid is hier lang),
maar alleen heeft het werk te monteren ze correct.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, schreef ik snel een perl-script om het proces te automatiseren, beschikbaar op: http://plausible.org/andy/nexys2prog.tar.gz

Deze wraps de multi-step puinhoop (apparaat detectie / configuratie, SVF generatie, en JTAG downloaden) zo volledig mogelijk is, nog belangrijker door het doen van de USB-bus opsomming en dynamisch herprogrammering de Nexys 2 met een gepatchte usb_jtag firmware blob in het script zelf.De gebruiker alleen maar specificeert de Xilinx bitstroomtoegang bestand als enig argument.

Installatie is zo eenvoudig dat ik het kon laten, waarbij alleen Xilinx ISE, twee binaire pakketten (fxload en libftdi - zowel beschikbaar via apt-get op Ubuntu Intrepid) en een bron installeren (UrJTAG - gewoon een simpel ". / Configure; maken; make install "zal doen).

Hopelijk zal dit helpen andere nieuwelingen met de leercurve.Laat me weten als er iets niet werkt, of als er vragen zijn.

Wat is er gebeurd?Ik herinner me de notitie zegt gebruiker kan programmeren FPGA / PROM via het Windows-platform via de USB-poort op het bord met behulp van Digilent
de software?Werkt het?Is het script u geprogrammeerd hetzelfde doen in Linux als Digilent software in Windows?

kel8157 schreef:

[...] De datasheet zegt gebruiker kan programmeren FPGA / PROM via het Windows-platform [...] Is het script [...] hetzelfde doen in Linux

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back