Programmeren PIC gebruik van MPLAB.

M

mz_fadhli

Guest
Hi guys,
I need your help, hoe zet ik een hex naar decimaal behulp MPLAB assembleertaal?Toegevoegd na 2 minuten:Oh, vergeten te vermelden.Hoe denkt u converteren FE tot 254 met elk cijfer in een ander register? Want ik wil het LCD-scherm

Wanneer de gegevens worden opgeslagen in het geheugen is opgeslagen in binaire, niet hex

Hoi,
Ik denk niet dat er een conversie module in MPLAB.

Maar met behulp van de Vergadering van de uitgever van MLPAB nummers kunnen worden vertegenwoordigd in HEX of DECIMAL.Bijvoorbeeld: 0x10 (HEX) gelijk is aan .16 (DECIMAL, vergeet dan niet de stip vóór 16!)

Is dat wat je wilde?

Citaat:

Oh, vergeten te vermelden.
Hoe denkt u converteren FE tot 254 met elk cijfer in een ander register? Want ik wil het LCD-scherm

owh, ik denk dat jullie verkeerd begrepen ..

Ik wil helpen bij het ontwerpen van een programma dat de productie van tien basis-uitgang zodat de zeven segment produceren een passend nummer.

omdat het resultaat in de programmering een hex basis, Hoe schrijf ik een programma om de hex basisstation tot tien baseren?

Hoi,

Als wilt u een waarde in hexadecimale als een decimale waarde op een zeven-segment heeft de makkelijkste manier is met een opzoektabel.

Neem een kijkje op deze tutorial voor een multiplexed 7 segment array, zou kunnen worden van de algemene hulp aan u, als u de lessen downloaden zip-bestand de code bevat de volledige opzoektabel.

http://www.winpicprog.co.uk/pic_tutorial10.htm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back