professionele dimmer vraag

T

talexop

Guest
Dear All,
Ik heb een aantal vragen aan u vragen over de dimmers.Ik denk aan opnieuw ontwerpen van een dimmer module van ons.In deze dimmer die we gebruikten voor triacs Doorsturen fase controle.Ik wens om de dimmer technologie naar een nieuwere een soortgelijk IGBT s maar om u de waarheid we zijn een beetje bezorgd over de hoge temperaturen van de IGBT s.

Ik weet dat de triacs beschikken rond 1W per 1A van warmte.Hoe zit IGBT s?
Zou u zo vriendelijk geweest om ons documenten voor IGBT s dimmer schema?
Hoe zit sinus-golf dimmers?
Is deze vorm van verduistering bereikt met IGBT s?
Kunnen we alle middelen voor sinus-golf dimmers?
Welke is de beste methode voor het dimmen?
triacs?
SCRS?
Quadracs?
Kunnen we dimmen met alternistor triacs?Nou dank u bij voorbaat.Sorry voor alle vragen ..

Met vriendelijke groet,
Thanos

Ik denk IGBT (of een type transistor) niet sutible voor AC netspanning.
Aan de andere kant SCR en TriaC zijn uitstekend te werken met wisselspanning.

Ik ben het oneens met je.IGBT's hebben veel voordelen ten opzichte van triacs vooral aan EMI.Maar het grootste probleem is de warmte die ze produceren!Omdat de dimmer geval is niet erg groot en ik wil twee dimmer modules in een vak de HEAT is erg belangrijk voor me ..

Bedankt voor uw antwoord ..

Ik denk niet dat de warmte wordt een probleem, IGBT's kunnen efficiënter dan triacs.Ik werk met een hoog voltage motor (450volts, 15 ampère) en IGBT's zijn het apparaat van keuze.Er zijn enkele zeer goede krachtige hulpmiddelen beschikbaar tegen redelijke kosten met hoge overschakelingskosten snelheden.Gebruikt als een schakelaar, dissipatie is laag.Controleer IR voor kleine metalen apparaten met grote koelplaat contactpunten.Een omgekeerde fase dimmer kan eenvoudig worden uitgevoerd vermindering van de noodzaak voor grote filter spoelen.Een betere oplossing is het gebruik van PWM controle bij een frequentie van ~ 20kHz.Comparitivly langzaam voor IGBT apparaten zo laag schakelen verliezen.Een sinusgolf kan worden gegenereerd door de PWM-module, indien nodig.Een eenvoudige topologie is gebruik te maken van een brug gelijkrichter op de AC lijn met de IGBT over de DC-verbindingen.Moderne hulpmiddelen ook positieve thermische kenmerken voor eenvoudige paralleling.Deze baby's zijn wat controle vork heftrucks en lasmachines!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back