Problemen met H-Bridge voor High Torque

T

thir13enth

Guest
Doel: zelfbalancerende scooter 3 ingangen: laag, hoog, en PWM Gewicht: ~ 60-100 kilo ---------------------------- --- Hallo, Ik heb een probleem met betrekking op wat H-Bridge te gebruiken. Ik heb een L298N en het zegt de datasheet dat 1 L298 kan een motor rijden 3.5A. Mijn probleem is, zal het in staat zijn om een ​​~ 60-100 kilo gewicht te behandelen? Zo niet, dan heeft u suggesties over wat ik kan nog steeds misschien wel gebruiken voor mijn project? Met vriendelijke groet, Gello Mark C. Vito

Hallo, Net de huidige is niet voldoende, je moet denken aan de macht koppel, de versnellingsbak verhoudingen pulley diameters en snelheid. Als u 24V bus spanning, je beschikbare vermogen is ongeveer 3 * 24 = 72W. Ervan uitgaande dat 80% rendement van de motor geeft u 58W mechanische energie. Theoretisch gesproken, dit maakt het mogelijk om 100 kg te tillen met een verticale snelheid van 5,8 cm / s (P = F * v). Als je verliest wat kracht in de versnellingsbak en zou enige reserve om de massa te versnellen hebben, zal de maximale verticale snelheid minder. Je mag verliezen, zelfs meer als je nodig hebt om een ​​standaard versnellingsbak die niet dicht bij de ideale verhouding (zie het als een "mismatch" verlies in de elektronica) te gebruiken. Als u ook wilt gaan (langzaam) naar beneden, je motor levert een vermogen / energie om de brug, dit moet worden opgeslagen in een batterij of verdwenen in de weerstanden.

Hallo, Net de huidige is niet voldoende, je moet denken aan de macht koppel, de versnellingsbak verhoudingen versnelling, vertraging en snelheid. Als u 24V bus spanning, je beschikbare vermogen is ongeveer 3 * 24 = 72W. Ervan uitgaande dat 80% rendement van de motor geeft u 58W mechanische energie. Misschien wilt u ook beklimmen heuvel. Wilt u een 10% helling te beklimmen. Uw maximale snelheid (totaal gewicht 120 kg) ongeveer 0,5 m / s. (P = F * v, F = 0,1 * 120 * 9,81). Luchtweerstand genegeerd voor het in evenwicht brengen actie die u nodig hebt gangreserve. Als je voorover leunt (tijdens de voorwaartse snelheid), de unit om te versnellen om uw CG weer boven de wielen. Merk op dat je een 4-kwadrant brug als tijdens het remmen (verlagen van de snelheid) nodig, de motor levert energie aan de brug. Deze energie moet worden opgeslagen (accu) of afgevoerd naar weerstanden. Aangezien dit type projecten is leuk en uitdagend, zal zoeken op het internet geven je nuttige informatie. Ik neem aan dat u enkele simulatie om te spelen met de controle parameters. U kunt ook het momentele vermogen om een ​​idee van de betrokken bevoegdheden te krijgen.

Dank je WimRFP. Wat de balancing-functie, ben ik met behulp van een accelerometer en gyroscoop voor de automatische versnelling en vertraging op leunen. We hebben een tandwiel met onze DC-motoren mee naar de wielen aan te drijven. Ik ben op zoek geweest naar het internet met de trefwoorden: hoge koppel h-brug, hoge stroom h-brug, en relais H-brug maar ik vond geen relevante resultaten. Indien u middelen die ik kon lezen en beoordelen, doe delen. Meer suggesties zijn ook welkom. Bedankt, Gello Mark C. Vito

Hallo, Er is geen hoog koppel H-brug. Een H-brug is slechts een elektronische topologie van een DC-om te zetten in een beheersbare DC spanning die u op een motor. De H-brug maakt het mogelijk om zowel positieve als negatieve spanning op te wekken uit een enkele positieve bus spanning. De stroom die de motor maken, afhankelijk van het koppel dat de motor te leveren. Om beschadiging van de motor en de H-brug voorkomen wordt real time stroommeetmiddelen uitgevoerd en passende maatregelen worden genomen om de stroom te beperken. In uw geval, 3A uit een 24V busspanning is ongeveer 72W, maar dezelfde 3A van een 100V bus is 300W. Je kunt je voorstellen dat je meer koppel in het laatste geval (onder bepaalde RPM) te genereren. U weet wellicht P = koppel * RPM (koppel in Nm, RPM in omwentelingen per minuut). Als u wilt dat dit project een succes wordt, probeer dan in contact te komen met een student die ervaring aan de macht ELECTRONCS heeft.

Dank u voor het antwoord WimRFP. Ik weet dat er geen hoge koppel h-brug, de reden waarom ik mijn onderwerp titel als "Problemen met H-Bridge voor een hoog koppel." Ik heb niet echt nodig hebben berekeningen ten aanzien van de macht, maar ik ben op zoek naar een antwoord op welke onderdelen moet ik gebruiken om greep te krijgen een grote stroom of spanning die ik zal gebruiken voor het aansturen van mijn motoren, die zullen worden onderworpen, met een hoog koppel . Bedankt, Gello Mark C. Vito

Hallo, Vandaag de dag veel energie componenten en drivers zijn beschikbaar voor het maken van een motor driver. Bij een verblijf van minder dan 100 V, MOSFET's zijn de eerste keuze (huidige> 50A). Een populaire All N-mosfet driver (max. 80V) is de HIP 4080A of 4081A. Tot ongeveer 300V, kan IGBT en mosfet worden gebruikt. Volledig geïntegreerd stuurprogramma's zijn beschikbaar zonder de noodzaak van het maken van transformator-of optiek-gebaseerde driver circuits. Voor meer vermogen> 300V,> 50A, IGBT beter presteert dan mosfet, behalve voor een maximale schakelfrequentie. Snel Shottky gelijkrichters met reverse spanning> 100V beschikbaar zijn (Si en SiC) met de huidige wendbaarheid> 50A. De uitdaging is meestal niet in het verkrijgen van de halfgeleiders, maar het maken van een goed ontwerp, met respect voor grenzen van passieve componenten, goede PCB lay-out en te blijven binnen aanvaardbare emissiegrenswaarden.

Want dat, ik denk dat ik moet vasthouden aan een mosfet want ik heb een PWM-als uitgang. Ik zou nodig hebben 12V/24V het aanbod, maar de huidige moet rond de 50A. In dit geval moet een N-mosfet als HIP 4080A of 4081A van toepassing? BTW, ik ben ook gezien de warmte voor lange duur, zoals ~ 4-5 uur. Bedankt, Gello Mark C. Vito

Hallo, de HIP-4080A is een chip die is tussen de mosfets en je PWM-uitgang. Het biedt de spanningen en piekstromen te schakelen in-en afslag van de mosfets. De chip op zichzelf niet worden gebruikt om een ​​motor aan te drijven. Je hebt 4 geschikt mosfets. Voor uw spanning, stroom bereik, veel goedkope apparaten zijn beschikbaar (1 euro range of minder). Als u van plan om zeer hoge schakelfrequentie gebruiken, moet u mosfets in combinatie met een snelle interne diode.

Bent u bekend met slang mosfets? Noem een ​​aantal van hen?

Bent u bekend met slang mosfets? Noem een ​​aantal van hen?
Probeer deze link wordt uitgelegd hoe een mosfet werkt. Als je gaat naar de mosfet activeren van de micrcontroller direct heb je een logisch niveau gate mosfet. [Url = http://www.electronics-tutorials.ws/transistor/tran_6.html] Metal Oxide Semiconductor MOSFET Tutorial [/url]

Hallo, Het beste is om de catalogi van uw lokale leveranciers toe te zien want er zijn> 50 N-kanaal mosfet apparaten die kunnen werken onder 24V/50A belasting.

[URL = "http://www.standardtransformers.com/"] Transformatoren, gelijkrichters, Industriële Stabilisatoren, Transformers Fabrikanten - India. Standard Transformers is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid die zich bezighouden met de productie, het testen van Transformers & Gelijkrichters stabilisatoren in de spanning klasse van 11 kV tot 132 kV en rating van 10 kVA tot 40 MVA. [/URL]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back