Problemen in Matlab M-file programmering

Z

zapak

Guest
Hoi!Ik heb een klein project waarbij programmeren in MATLAB.Terwijl debugging, merkte ik dat een of andere reden is dat deze software niet de berekening van de verdeling van de complexe getallen zeer nauwkeurig.Hierdoor was er een aanzienlijk verschil in de antwoorden berekend handmatig met behulp van een rekenmachine en die welke door het programma.Wat de juistheid van de syntaxis betreft, ik ben vrij zeker dat ik heb van alle fouten na te gaan door de codes talloze malen gereinigd.

Dus, anyway!Mijn vraag is: wat is oorzaak van deze onjuiste berekening van de deling van complexe getallen in m-programma's bestand?(just like converting to a better solver as in case of Simulink)

Ook is er een manier om de nauwkeurigheid? Verbeteren
(net zoals het converteren naar een betere oplosser zoals in het geval van Simulink)

Hi Zapak,

dat is vreemd voor mij.
Heeft u een voorbeeld dat de onnauwkeurigheid je spreekt blijkt over?
Groeten

Z

Met de hulp van Matlab zegt: Alle berekeningen in MATLAB worden gedaan in dubbele precisie.
Dus misschien moet je de juiste verandering van de output.gebruik commando als 'formaat lang' of 'formaat lange g', enz.Ryan

zorro heeft gelijk, zapak moet je het voorbeeld post en illustreren uw probleem.tot nu toe heb ik niet gevonden matlab heeft zo'n probleem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back