probleem ............ uln2804 om een relais 12v rijden ...

S

sherazi

Guest
Ik heb aangesloten een terminal van de relais voor 12v en de andere op ULN repareren ... de vraag is zou het werken als ik het aanbod logica 1 tot en met de ULN ... Ik neem aan dat wanneer ik zou logisch een aanbod zou het relais te schakelen ... de aansluitingen zijn hetzelfde als in foto, behalve instesd van 24VDC im gebruik van 12vdc ... maar het werkt niet .. wat zou het prblem zijn? Ook heb ik geprobeerd om het te controleren op breadboard ... het aansluiten op dezelfde manier en appliying zowel de grond en 5v aan de pin 1Draai by turn .... er gebeurt niets ............
uln_relay_1122.jpg

De pin nummers zijn niet juist voor ULN2804, dat 8 kanalen en een 18 pin pakket heeft. Ze zijn goed voor ULN 200x. Door specificatie, is ULN2804 bedoeld voor 6 tot 15 V CMO logische ingang, terwijl ULN2803 is de juiste keuze voor 5V logica. Maar 2804 kan toch werken met een lichte belasting en 5V logische ingang.

thanx veel ..... configred het uit ... ik had een probleem met mijn ic

Hai, Uw verklaring zegt ULN2804, maar uw circuit is ULN2003. je bent zinken de stroom door belasting. Dus, geen probleem in de voedingsspanning. Zorg ervoor dat de relais stroom moet minder zijn dan de ULN datasheet andere wijze shunt de pinnen. Controleer eerst de toestand van het relais, door simpelweg kortsluiting 16 en 8 e pinnen in uw circuit. Als het goed wijzigt u vervolgens de IC. Raadpleeg het circuit voor de ULN2804 hier bevestigd met.

het vervangen van de twee ics hielp niet want beiden waren beschadigd .... de derde wijziging van de schakeling werken

De Vcc te leveren aan de ULN chip sterk moeten worden verbonden. Via welke vrijloopdiode is intern verbonden. Het relais gemeenschappelijke spanning en de VCC leveren voor ULN moet in hetzelfde potentiaal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back