Probleem met interfacing een Nokia 3310 weer te geven

H

Hammer111

Guest
Hallo allemaal, ik heb geprobeerd PCD8544 (nokia 3310 display) te testen door het aansluiten van pin 1 (Vdd) tot 3 V en pin 6 aan de grond en ik krijg geen reactie van LCD. Mocht het knipperen of iets door het te verbinden aan de voedingsspanning, zo niet hoe om te testen of het werkt?

Dit kan geven u enkele tips: http://homepage.ntlworld.com/c.lewis19/nokia.htm Als je niet kunt uw handen op de PICAXE-18X kunt u elke microcontroller die gebruik maken u bekend bent met en definieer uw eigen SDA, SCK, CS, DC en RES pinnen .. Ook, decoderen PICAXE basisprogramma is moeilijk - als je meer info nodig gebruik Revolution PICAXE site - binnen 10 minuten moet u in staat om te begrijpen hoe het werkt .. Groet, IanP

defenetly geen knipperen, moet u een aantal gegevens aan de data lijnen om enkele dingen zien op het LCD-scherm

Heya: D Ik hoop dat mijn oude project kunt u te helpen. Dit is een volledige bibliotheek voor het gebruik van uw Nokia LCD-scherm, alle gecodeerd in C. heb ik gebruik maken van de PIC18LF258 en het uit te voeren heel goed. U moet de Nokia_LCD.h te passen voor # define de PIN die u wilt gebruiken voor het LCD-scherm op uw bord. En natuurlijk de TRIS in de main.c: D Als je wilt gebruiken op een PIC16F877A dan gewoon wijzigen main.c In het geval je wilt testen voordat ze coderen dan is het *. hex om te branden op uw 18LF258. De pennen i gebruikt voor de controle van de LCD was: # define nok_sclk rb0 / / PORTB.0 # define nok_sda RB1 / / PORTB.1 # define nok_dc RB2 / / PORTB.2 # define nok_cs RB3 / / PORTB.3 # define nok_res RB4 / / PORTB.4 Cya, en ... Genieten. PS: sorry voor mijn engels, ik ben een beetje Frenchy:)

door de manier waarop er kan enige uitgangspunt code die eerst moet worden gegeven (als de driver IC is aangesloten) worden

hi vriend Ik heb met succes gekoppeld de nokia 3310 lcd naar een 8051 microcontroller en ook om mijn computers de parallelle poort zijn erg behulpzaam.

hey enig idee hoe kreeg om te controleren of weer te geven werkt niet of voordat interfacing naar microcontroller? / .. plz reply

LCD-scherm niet knipperen nadat Vdd is aangesloten. In plaats daarvan moet je controller om wat tijd te laten controller zet de lading pompen opnieuw te starten. Ik vernietigd, een beeldscherm, omdat ik niet opnieuw in te stellen controller in de tijd. Wees voorzichtig met dit! Regelaar kan ook draaien op 5V ook;)

Hello! Ik denk dat de reden dat je gebakken uw Nokia is niet vanwege de reset, maar omdat je hebt gebruikt in plaats van 3,3 V 5V. Door de manier waarop haar is [url = http://passworld.co.jp/data/Products/Modules/LCDs/PW10164LCD/PW10164LCDKit.pdf] een andere LCD [/url], die _exactly_ zoals de Nokia werken (ik bedoel, het werkt met SPI en heeft dezelfde 8 pins). Maar de resolutie is 101 x 64 in plaats van 84 x 48. Een ander voordeel is dat het wordt geleverd met broncode en met een kleine 2.54mm pitch adapter van Commissarissen voor het flex-kabel. En hier is hoe het kan er in actie. http://passworld.co.jp/ForumMSP430/viewtopic.php?f=8&t=22 Dora. [Quote = LordAli] LCD niet knipperen nadat Vdd is aangesloten. In plaats daarvan moet je controller om wat tijd te laten controller zet de lading pompen opnieuw te starten. Ik vernietigd, een beeldscherm, omdat ik niet opnieuw in te stellen controller in de tijd. Wees voorzichtig met dit! Regelaar kan ook draaien op 5V ook;) [/quote]

Negatief, heb ik altijd lopen LCD-scherm op 5V omdat mijn AVR is ook 5V en het werkt goed. Sinds ik LCD-reset door AVR is er geen probleem. Toen ik het handmatig resetten door mijn hand, het is niet snel.

Hello! Over uw LCD: zijn gebruik van de Nokia 3310, toch? In dit geval kunt u wellicht geïnteresseerd zijn in [url = http://www.myplace.nu/mp3/files/pcd8544.pdf] dit document [/url]. Ik ga akkoord dat de absolute maximum ratings (pagina 17) staat dat het kan 7V staan, maar meestal in elk ontwerp moet men verwijzen naar de DC-kenmerken (pagina 18), niet het absolute maximum ratings. Dora. [Quote = LordAli] Negatief, ik heb altijd LCD draaien op 5V omdat mijn AVR is ook 5V en het werkt goed. Sinds ik LCD-reset door AVR is er geen probleem. Toen ik het handmatig resetten door mijn hand, het is niet snel. [/Quote]

Ik ben reseaching een project over lcd controller met Verilog HDL. iemand die dit deden project kan mij helpen? Mijn e-mail: renyujie_0214@163.com bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back