Probleem met geschakelde condensator biquad

S

shyboy

Guest
Hallo, allemaal,
Ik heb onlangs bouwde een geschakelde-condensator bikwadraat bouwsteen voor een hoge orde lowpass filter ... Het was een lowpass inkeping biquad.Ik testte het uit met Spectre.Het resultaat bleek goed dc winnen en hoge frequecy winst zoals verwacht.Echter, de paal en nul locaties afgeweken veel van de verwachte waarden.En de overgang was niet zo scherp als ik dacht.Ik heb geprobeerd om een condensator veranderen waarden om de pole-zero locatie.Het bleek dat de dc krijgen erg veranderd, terwijl de paal en nul lacations nagenoeg hetzelfde gebleven .. Kan iemand me helpen uit dit probleem?Thanks a lot!

shyboy

Nou, cnsidering uw probleem, dan dient uw route reageren op veranderingen in de condensator waarden.Maar geen verandering in de capcitors die worden ingeschakeld.Wijzig de condensatoren die worden gebruikt voor cap doeleinden.

Ten tweede, zou het goed zijn, als je kunt geven de specificaties van uw ontwerp.Mag er een probleem in de versterker, die raken de DC te krijgen.Of anders, moet je tweaken van de schakelaars en de relevante caps.Doe dat niet.

Hi, Vamsi Mocherla,

Thanks a lot voor uw antwoord ...

De overdracht functie ben ik gaan realiseren is:
0,3333 (s ^ 2 1,76948) / (s ^ 2 0,448 s 0,78)
De bovenstaande functie is genormaliseerd naar 3.6MHz.Na bilinear transformatie, heb ik de z-domein transfer functie die wordt verondersteld een nul hebben rond 4MHz.De biquad ik gebruik is een algemeen doel een.Ik vind al de condensator waarde door vergelijking van coëfficiënten van de z-domein transfer functie.Met deze capacitances berekend, de werkelijke nul freq van simulatie is net iets groter dan 1Mhz en de paal is bijna tien jaar lager dan de nul, 100 KHz.

En ik niet helemaal begrijp wat u bedoelt met 'tweaken van de schakelaars en dop "... Wil je zeggen ik ben de verkeerde schakeling fase specificeren van?

Thanks again.

Zoals ik dacht, kan er een probleem met de OPamp.Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor soort filter bent u de uitvoering? Ik bedoel Cheybshev / Butterworth?

proberen opamp ideaal te gebruiken om te zien of het wordt veroorzaakt door opamp.Zo ja, gebruik dan een opamp-model waarvan de polen en winst kan worden gecontroleerd aan de invloed van de winst en de polen van opamp te zien.

Vamsi Mocherla wrote:

Zoals ik dacht, kan er een probleem met de OPamp.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor soort filter bent u de uitvoering? Ik bedoel Cheybshev / Butterworth?

proberen en te zien of u ahdlLib (ik ben niet zeker over de zaak gevoeligheid).U ziet een ideale opamp daar.Best of luck.Of anders waarom dont u een Macromodel.U vindt een goede voorlichting in Allen Holberg boek.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back