Probleem met behulp van twee uitgangen van een energieleverancier voor PIC en ULN2003

S

silencer80

Guest
Beste allemaal Ik heb een energieleverancier te hebben met twee uitgangen een 12V-2A en de andere is 5V-2A Ik wil de 5v te gebruiken voor levering van de foto met de spanning en de 12v om ULN2003 te leveren aan een bipolaire stappenmotor te rijden met nominale stroom 0,4 A is het de vraag moet ik trek up weerstand aan de ingang van de foto en heb ik nodig om dit te doen voor de ingang van de ULN2003 en is de bovengrens van normaal goed zal zijn met de stappenmotor of Ik moet een ander station CCT & Ik heb aproblem in de programmering met interfacing het LCD-scherm met een foto waar ik gebruik maken van 4 bit mode en de WR pin is aangesloten op de grond wanneer ik probeer om de cursor te verplaatsen naar een bepaalde plaats gaat het om het maar dan het karakter uitgang wordt verkeerd Gaarne antwoord mij zo spoedig possiple dankzij alot

Hoi silencer80, Allereerst, kunt u geen gebruik ULN2003 voor een bipolaire stappenmotor, omdat het kan alleen dalen de huidige en kan niet de bron stroom. U kunt gebruiken in plaats L293D en het is geschikt voor 600mA continu. 'Moet ik trek up weerstand aan de ingang van de foto'-controleer de vraag iets meer duidelijk. Pullup op welke pin?

Beste matbob Ik ben erg dankbaar voor uw hulp over de ULN2003 kan ik het gebruiken met een unipolaire met de 12v en 0.4 A nu over de pull up weerstand bedoel ik VDD pin en als je me kunt helpen bij het LCD-scherm gebruik ik 4 X 20 LCD zet bij het positioneren van de cursor op de tweede of de vierde niets verschijnen zet de andere lijnen is good thanks alot

Hallo silencer80, Wat ULN2003, de nominale stroom is 500mA per kanaal, maar je kan gelijk opgaan met de uitgangen als u meer. Waarom zou je 'pullup' de VDD pin van PIC? De VDD pen rechtstreeks bedoeld om te worden aangesloten op de toevoer 5V. Voor 4x20 displays het display data ram (DDRAM) adres kan variëren met de fabrikanten. Ik denk dat je moet door de datasheets grondig te gaan voordat je een bericht vragen. Doe eerst je huiswerk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back